lördag 11 mars 2017

Morgonyr fantasi

Solen steg ovanligt raskt och beslutsamt upp ovan granskogshorisonten och klättrade allt högre upp på en helt klar ljusblå himmel.

En sol som kastade sina allra första strålar längst upp i trädens toppar där skator och domherrar skickligt fångade solen med sina trinda bukar som tacksamt tog emot de varma strålarna. Skatans frackklädsel fick än skarpare konturer och domherrens buk blev lysande röd som ett blankpolerat juläpple.

Jag fnissar åt min fantasi. Leker vidare. Ser hur solen gör koltrastens näbb till en förgylld pilspets medan stenknäckens näbb blir en svulstig mandarinklyfta. Solen gör blåmesens huvud till en skimrande hockeyhjälm i metalliclack och gulsparvens buk till en oskalad klementin.

När ändå fantasin flödar låter jag solens magiska strålar göra min midja getingsmal, mitt morgonrufs till en tjusig uppsättning, min noppriga nattsärk till balklänning och mina ludna raggsockar till ett par gyllene klackskor…


Jag önskar er alla en helt underbar lördag med massor av lekfull fantasi!

Solkyssar,
Eder Lanttant 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar