måndag 6 mars 2017

Finner tröst


Jag finner på tröst i sorgedagarna som råder.

Finner konstigt nog tröst i sysslorna i kölvattnet på farfars bortgång. Att vi tillsamamns väljer psalmer. Texter. Symboler. Mat. Musik. Planering. Upplägg.

Finner tröst i att försöka göra det sista avskedet fint och värdigt.

Finner tröst i fina kort och blommor från underbara  fina och omtänksamma vänner.

Finner tröst i möten och gemenskapen med familjen.

Finner tröst i att laga mat och alla sysslorna i köket.

Finner tröst i att förbereda morgondagens föreläsning där jag ska göra precis allt jag kan för att sprida glädje, hopp, kärlek och värme.

Finner tröst i ljusen, vedspisens eld och sällskapet av djuren.

Finner tröst i min älskade älskade lille Husfar!

Jag finner på tröst i sorgedagarna som råder.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar