tisdag 17 mars 2015

Turné

Ett foto från Ingarps fina samlingslokal, missionskyrkan mitt i byn, där
jag var häromkvällen och höll föreläsning. Här skymtas Annelie och Karin, några
av de många engagerade sockenborna i Ingarps Samhällsförening. 
Det låter nåt det. Turné. Riktigt så förhåller det sig förstås inte men något åt det hållet.

För vid en riktig turné så har man väl både turnébuss och manager. Jag har varken det ena eller andra.

Hur som helst väntar en intensiv vecka med föreläsningar varje dag. Börjar med Hovslätt, därefter Eksjö, sedan Nye och på lördag Sävsjö.

Sen börjar vi om med ett författarbesök under en förmiddag på Ädelfors Folkhögskola där jag ska träffa ett gäng skrivlystna elever som går en skrivarkurs där. Jag har redan fått flera trevliga brev från eleverna så det ska bli så roligt att få träffa dem IRL. Och, inte att förglömma, träffa Peter, läraren/ledaren för kursen! Jag hoppas på några bra timmar i skrivarglädjens tecken!

Efter det blir det en föreläsningskväll ute i en bygdegård i skogarna i en grannkommun där jag är en överraskning så det kan jag ju inte skriva ut här.

Men idag, allra först, väntar några ärenden i Staden för undertecknad. Ett ärende rör vårdcentralen och den dumma astman.

Ett annat ärende rör hur jag ska se bättre ut. Hehe. Nä, inte klädaffär, inte smink och heller inte frisören - utan synundersökning!

Ha en fin dag!
Puss,
Eder Lanttant

(Pssst. Dessutom väntar jag under dagen på ett besked som jag väntat på i över ett kvartal! Vi får se om det blir flipp eller flopp...)

1 kommentar: