torsdag 9 oktober 2014

Hudlös...

Trots min kärlek till att stapla samman bokstäver till ord och formuleringar känner jag mig rätt tom just nu. Hittar inte orden.

Är tacksam för stödet och värmen ni visar mig, fina läsare. Det lindrar och mildrar.

Men jag är ruckad ända in i själen. Förvirrad över varför jag möts av detta hat.

Varför jag får ord som fet fitta, äcklig hora, sliskig bordellmamma nedstoppat i  halsen?

Att jag anklagas för att "bara vill vältra mig i pressen som en hora".

Mest ont gör det emellertid att höra uppmaningen att jag ska flytta härifrån för att såna som jag inte hör hemma här och att jag "ändå är hatad av alla kvinnor och män i Nävelsjö". Jag som så förbehållslöst ÄLSKAR min hembygd! Jag gör verkligen det. I sanning.

Så det gör nog mest ont. Att höra att jag inte hör hit. Att jag inte passar här. Att jag är hatad av alla.

Förkrossande ord!

Här ser du dagens reportage i tidningen samt ett kort teveinslag. Reportage

Nu ska jag samla mig och göra i ordning mig för att lämna gården och åka upp till Sveriges Radio Jönköping som vill att jag ska medverka i studion i eftermiddag och prata om det som hänt...

Måtte jag hålla samman och inte börja gråta i direktsändning. Det höll jag på att göra i det korta teveinslaget du hittar på länken ovan.

F-n också att jag ska vara så berörd. Så känslosam och oskyddad.

Men det är som om det som  hänt skavt bort den hy som fanns. För så känner jag mig. Hudlös.

Hudlös. Ledsen. Uppgiven.

Om du vill och orkar vädjar jag om att du ska tänka stärkande tankar som jag kan ta till mig i bilen på väg upp till radiostudion så att jag håller samman där i studion...

/Mickan


5 kommentarer:

  1. Stå på dig; Mickan ! Det finns så många människor med avundsjuka i sinnet. De tål inte att någon har framgång och sprider glädje vilket du gör med hela din själ! Jag gläds åt dina bilder och texter.

    SvaraRadera
  2. sitter nu framför radion och väntar på ditt deltagande i P4. Håller tummarna att du är stark och orkar berätta din historia.MÅNGA UPPMUNTRANDE KRAMAR TILL DIG ! /Helena Holasek

    SvaraRadera
  3. Stå på dig bara Mickan. Vad du råkat ut för är ett väldigt barnsligt och omoget beteende. Så fortsätt du att sprida lant och djurlycka.
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  4. Alla varma tankar till dig Mickan. Du gläder så många med dina kåserier. Man sitter med ett stort leende på läpparna när man läser dem. Allt gott till dig och dina fyrbenta och tvåbenta på gården önskar Mixas mattar
    Monica och Lisbeth Wall

    SvaraRadera
  5. Mickan. Jag har sedan jag var liten beundrat dig på avstånd, på något vis har du förmedlat en sån glädje och värme som berört mig på något vis.
    Jag kommer ihåg de vackra träskyltarna och postlådorna som fanns lite varstans i min hemby. Mickan Thor var hon den glada vackra "tanten" ;-) som målade så fint och hade så vackra hästar, i min värld var det nästan någon slags underbar mystik över dig. När jag nu blivit äldre och du (i mina ögon yngre? !) så har jag haft glädjen att upptäcka att du skriver ju helt fantastiskt så bra! Roligt, dråpligt, hänförande osv, en sann inspiratör är vad du är! Du verkar vara en sån kärleksfull person, mina bardomsminnen utav dig de håller i sig :-). Det berör mig något så fruktansvärt att du får utstå de där vedervärdiga påhoppen, varför? !!! Jag är så ledsen för din skull, jag sänder här och nu de allra starkaste cyberstyrkekramarna till fina Mickan! Skulle jag träffa på dig i verkligheten så kramar jag om dig på riktigt, bara så du vet ;-)
    Lite konstigt att skriva det här kanske,.... jag känner ju inte dig, men jag var bara tvungen! Hoppas du går starkare ur det här nu och att elakheterna slutar, det finns INGEN som ska behöva stå ut med sådant!
    Massa kramar och kärlek från mig och tack för att du har din blogg som sprider sån glädje
    // Emmi Högberg
    (Brittas dotter)

    SvaraRadera