fredag 20 mars 2015

Naken fotograf

Det skränade och plaskade ovanligt mycket ute i Lyckopölen tidigt i ottan idag. Och jag, som ju visste att jag inte släppt ut några fjäderfä ännu, flög upp, glad som ett barn, rusade efter kameraväskan, bytte objektiv, hävde mig ut genom sängkammarfönstret och hann ta nårra bilder innan insikten hann i fatt mig: Jag hade inga kläder på mig...

Du milde! Det var nog en syn för gudar! En halvstollig käring med håret på ända hängde ut genom ett fönster med juvret fritt dinglande, kanske översta och näst översta volangen hängde ut också, vad vet jag, och balanserade på kanten medan hon försökte blinka bort grumligheten ur ögonen för att hitta nån ynka liten skärpa på de vackra grågässen.

Gässen upptäckte givetvis omedelbart detta osannolika, oformbara och omsfångsrika som hängde ut genom fönstret. De blinkade skräcklaget till, gav upp ett varningsskri, hoppade jämfota, sprang igång sig själva och lyfte och flaxade skränande och skrämda långt, långt bort från gården.

Jag kan inte säga annat än att jag förstår dom...




2 kommentarer:

  1. Du är för härlig Mickan. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är också härlig Raymond!!! Förresten har jag öppen gård, boksläpp och skivsläpp här på gården på nationaldagen kl 11 - 14!!! Välkommen igen. Denna gång kan du väl ta med dig hustrun? Kram Raymond!

      Radera