onsdag 27 november 2019

Välkommen på Vernissage


Ni ska få se något som jag inte visat någon annan ännu - ni ska få se de bilder jag valt ut av mina många hundra bilder om Leffes Liv. Dessa bilder har jag valt för att exponera för dig och många andra på en Vernissage på Sörängens Folkhögskola i Nässjö. 

Det är inte bara mina bilder där utan många av mina kurskamrater på fotoutbildningen ställer också ut sina verk. Kom vettja!

En kort vernissage hålls på fredagskvällen den 6 december mellan klockan 18 - 20. 

Lördagen den 7 december är det vernissage mellan klockan 13 - 18. 

Min ambition är att göra en fotobok/reportagebok om Leffes Liv - men den 6 och 7 december ställer jag ut ett antal bilder från det här året då jag följt Leffe. 

Leffes Liv är en dokumentär personskildring av en livserfaren man som för ett par år sedan bröt upp från ett ”vanligt Svenssonliv” med villa, trädgård och bil för att istället leva ett liv utanför normer och konventioner. 

Leffe har kropp och huvud täckt av tatueringar och lever i en husvagn på dottern och mågens gård i Kronobergs län där tre generationer lever som i det gamla bondesamhället och hjälper varandra att få samman sina livspussel. 

Livet i husvagnen delar han med hunden Klimpen och har hästar, får och getter i hagarna runt omkring. Leffes mål i livet är att bygga en egen liten stuga från vilken han aldrig ska flytta - "förrän de får bära mig ut"...

Välkommen om du kan och vill! Jag blir jätteglad om du kommer! 

/Mickan














































4 kommentarer:

  1. Intressant med Leffes liv. Tycker om att läsa om människor som vågar gå sina egna vägar.
    Kram
    Sivan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sivan. Vad befriande att läsa dina rader, det är alltid nervös när man ska presentera något man gjort. Kram Sivan!

      Radera
  2. Toppbilden ... med hästen.

    SvaraRadera
  3. En bild säger mer än tusen ord!!!
    Så har du fått till det!!!
    Grattis och Kram/från Sjunnen

    SvaraRadera