lördag 21 mars 2015

Göra VÅR på gårn!


Det var ju ett par riktigt härliga dagar i onsdags och torsdags. Ja det var så vårligt ute att jag fick inspiration att göra vår på gården. Att göra vår här på gården betyder att göra vår på mjölkbordet vilket i sin tur betyder att sätta upp flaggan igen.

Flaggan som med både vemod och bävan tas ned när vi gör höst...
Men fy, nu talar vi inte mer om det utan nu ser vi på det underbara som ligger framför oss!!!

Jag planterade några stackars penséer som inte såg mycket ut för världen just nu men de kommer sig väl. Och så gick jag, hundar, katter och get ned i Ängen hos hästarna och plockade ris varpå hästarna kom sättandes, nyfikna som de är.

Så skulle jag börja pynta lite varpå alla djuren fick stränga förmaningar att inte tjuvtitta!

- Det får bli en överraskning, sa jag.

- Jag ropar på er när jag är klar, lovade jag.

Miss Filling gick upp i trädgården och lade sig och lovade att inte tjuvtitta.
Övriga djur for omkring lite här och var men de flesta höll sig ändå borta medan jag pyntade.

Sen ropade jag till alla:

- Nu kan ni komma och titta!!!

- Jag har gjort påsk på gårn! 

Höns, get, katter och hundar kom sättande från alla håll och kanter för att begrunda det hele.

- Trevligt, kuttrade hönsen förtjust.

- Voff fint du gör, gnydde hundarna förtjust.

- Mjaooooooh, kurrade kattan förtjust.

- Gete, gete, getefint, bräkte geten förtjust.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar