onsdag 9 april 2014

Sisådär fyrtio år...

Kära vänner!

Igår gjorde jag något som jag drömt om, önskat, längtat efter, fantiserat om och velat göra - i en sisådär fyrtio år!!!

Jag satt i Stadens Bokhandel och signerade böcker som vore jag en redig å etablerad författare!

Å jag försökte faktiskt se redig och vettig ut, hade till och med tvättat mig och borstat bort den värsta hönesketen under fötterna, nåja, skorna i alla fall, för att åtminstone VERKA civiliserad och normal...

Vet inte om jag lyckades lura någon att jag är normal men hur det än var kom det många trevliga rara nyfikna och entusiastiska bok- och vykortsköpare och jag fick både prata, skratta, signera och lika lyckligt som ödmjukt tacka för uppmärksamhet och uppskattning.

Men jag tror nästan att det inte hade spelat så stor roll att så många bokköpare kom eller ej - för jag satt där och fånflinade brett hela tiden - för jag fick ju min gamla dröm äntligen uppfylld!

En dröm som jag ju närt i mitt bröst... 

En syn som jag närt för min inre syn... 

En målbild jag burit i min själ.... 

En önskan jag förvaltat i mitt hjärta...

En tanke som burit över svackor... 

..I en sisådär fyrtio år... 


Tack till Dig... 

Tack till Livet... 

Tack till Gud... 

5 kommentarer:

  1. Tack själv Mickan. Naturligtvis låter vi oss inte luras att du ska vara normal(?). Vi ser helst att du är som du är..... Underfundig, varmhjärtad och en fantastisk fotograf! Tack för att du finns. Bertil och Margaret.

    SvaraRadera
  2. Hehehe. Det ska vara Borgmästaren till att säga något sånt. Hehe. Nej, så klart att ni inte låter er luras. fniss.... Nåja, det är nog så det är - att jag är som jag är.... Tack för att NI finns!!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Visst är det häftigt! Men vänta du, när jag satt på bokmässan och gjorde detsamma fick jag nypa mig i armen flera gånger.

    SvaraRadera
  4. Kära Ewa K, hur ska då detta sluta??? Jag som redan har blåmärken i armen.... Med vilken av dina böcker satt du där? Kyrkornas hemligheter??? Duktiga du!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, med första delen av Kyrkornas Hemligheter :)

      Radera