torsdag 19 mars 2015

Vacker o rörande hälsning

Sådan vacker och rörande hälsning jag fick idag efter att jag igår kväll var och höll en föreläsning i
Hovslätt utanför Jönköping.

Sådana här hälsningars innehåll lever man på länge... Länge...

Mickan! Vilken kväll du gav oss i går i Hovslätt! 

När jag stod i kön till ostkakan sa jag att jag också ville vara som du... De som stod runt omkring skrattade och tyckte att en liten rynkig gumma som jag har väl inget att komma med. 

Jag förstår också att den där söta lilla pojken (Husfar alltså, min anmärkning) inte ville släppa din hand. 

Dina Mickanismer och bilder var underbara! Det var en kväll som vi kommer att minnas länge, vi "Hovslättabor". 

I dag träffade jag flera av dem som var med i går och alla tyckte som jag, att det var helt fantastiskt. 

Du kom som en virvelvind till oss i Ladan i Hofslätts Hembygdspark. Du fick oss alla 60 personer i publiken att skratta, förundras och reflektera över livet. 

Du bjöd på dig själv i roliga episoder med humor och ödmjukhet, visade obeskrivligt vackra bilder som illustrerade livet på landet och berättade om stort och smått med underfundig humor och livsvisdom. 

Varmt tack Mickan! 

Laila Lindsten i Hovslätt

Jag vill också tacka!

För igår kväll delade vi en alldeles särskild gemenskap. Publiken var så inkännande, så frimodig och lät sig beröras av både skratt och allvar.

Efter att jag hade avslutat med att sjunga min egen sång "Allvarsstund med barnen" med tillhörande bildspel, kom en äldre herre fram till mig och kramade mig hårt och sa: 

"Tack för den fina sången och fotografierna. Det var fantastiskt. Det rörde mig ända in i själen. Det var LIVET. Verkligen LIVET. Detta kommer jag aldrig att glömma. Jag ville bara du skulle veta det", sa han varpå jag blev alldeles tårögd och glad som en gris som överlevt julen.

Tack till Laila L för det fina brevet och tack goa fina vännen Britt-Marie A (som förresten tagit fotot) för all praktisk hjälp med Mickanismerna.

Nu åker jag till nästa föreläsning, kan inte säga vart för jag är visst en överraskning ikväll. Få se om de blir positivt eller negativt överraskade...

Vårsol och Fågelsång till Er alla fina!

Eder Lanttant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar