onsdag 10 mars 2021

Miss-i-nassen


Katt som behöver släppas ut. Hundar som vill ut och kissa. Tankar som gräver och skaver. 

Mer behövs inte förrens jag måste stiga upp och lämna sängvärmen och den sött sovande Husfadern därhän där uppe i sovkammaren för att gå ned och åtgärda djurens behov. 

Men det går att göra mysigt omkring sig även om det är miss-i-nassen. Tända i spis och tända ljus och mysa till det riktigt i köket. Då lindras skavet från tankar och grubblerier.

Tänk så bra jag har det!!! En familj, ett hem, ett hus, en gård, husdjur, goda vänner, snälla grannar, vackra omgivningar både inne och ute, lugn och fred - och så alla ni, härliga vänner på sociala medier!!! 

Om ni visste vad viktiga ni är för mig och vad jag uppskattar era kommentarer, speciellt de skrivna kommentarerna! Dekalkommentarerna i all välmening men jag tycker om orden. 

Jag älskar ord och bokstäver. Att sätta samman bokstäver till ord, ord till meningar, meningar till budskap. 

Det är inte så mycket som funkar för mig, jag kan inte läsa böcker, inte lyssna på böcker, inte följa teveserier, inte lyssna på poddar - men att skriva fungerar! Det är jag så tacksam över. 

Och jag är tacksam över att du läser :-) 

Nu är klockan tre och kanske ska jag göra ett försök att lägga mig och sova igen. 

Kram på dig vännen min! 

/Mickan  


4 kommentarer:

  1. Och jag är så tacksam att du skriver. Väntar på nästa bok från dig! Kram från Sivan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om det någonsin blir fler böcker från mig. Just nu känns det väldigt fjärran... Men tack för dina rara ord Sivan!!!

      Radera
  2. Det blir säkert nya böcker från dej!!!
    Måste bara få distans till allt som händer
    just nu.Sen när du landat kommer nog både
    lust och nya kämpartag!!!Just nu har man ingen lust till något,med allt som hänt
    omkring oss.Men vi måste kämpa på både för vår egen skull och de drabbades!!!
    Var rädda om varann och lev idag!!Kram/M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina kloka ord Monica! Du har så rätt!
      Kramar dig tillbaka!

      Radera