torsdag 11 mars 2021

VARGTIMME

Då är det vargtimmedags igen. Har tänt upp ljusen och i spisen som alltid. Har tänt ett ljus i en aromalampa och hällt i vatten och droppat i eteriska oljor som min vän Carro har lärt mig. Det ryker så fint och doftar så gott av kanel här i köket nu. Hemtrevligt liksom.

Så många fina svar/kommentarer jag fick av er alla igår på mitt nattliga inlägg här på FB. Blir så glad och rörd när jag läser era svar till mig, ni berör mig och berikar mig med era kommentarer, det vill jag att ni ska veta! Tack för att ni finns och att ni tar er tid att skriva till mig, det betyder mycket för mig!

På klockan på mikrovägsugnen står nu 3.33. Triss i treor alltså. På min köksbänk står tulpaner i givakt och är så fina, en brukorkidé står i Ernstglasgrukan och är sååå ståtlig! Jag tycker om att omge mig av vackra ting och stilleben. Inte för pråligt och inte för mycket men vackert så att jag trivs och känner att det är fint omkring mig. Då får jag liksom ro i själen och inspiration att skriva. Tyvärr blir det inga manus till böcker eller så, utan mest bara kortare inlägg här till er och på min blogg. Men det är vad som funkar för mig just nu så då får det vara så.

Jag har tagit på mig kragen nu en stund. Det kanske låter underligt men jag behöver ta på mig den ibland när jag får ont och när jag känner mig extra skör och naken om nacken och halsen. Jag slappnar liksom av när jag har satt på mig kragen. Men jag är också utan den i flera timmar och även det är skönt. Framför allt är det väldigt skönt att få krypa ned i sängen om kvällen utan den hårda kragen!

 Inatt är jag nog lite extra uppspelt i sinnet för idag på förmiddagen ska jag åka till min mycket goda vän Ing-Marie som har Salong Hårfager i sitt hus ute på landet i Södra Solberga. Jag ska klippa mig för första gången på mycket länge. Kanske rent av göra lite slingor. Det har inte funnits utrymme (eller är det bara det att jag inte orkat?) för sådant koketteri i mitt liv sedan jag bröt nacken så det känns spännande och snudd på euforiskt att jag ska åka bort och göra något annat värdsligt än sjukhusbesök! Dessutom träffa en mycket trevlig kvinna som jag tycker mycket om. Jag har förberett en liten ”goodiebag” till henne med smakbitar av diverse ting som jag tror hon tycker om!

I kylen står nu 6 små folieformar med kålpudding som jag bakade igår. Hoppas att de är goda! För vi har inte smakat dem ännu. Saknar att få ge Farmor Ingrid matlådor ty jag vet hur mycket hon uppskattade hemlagad mat. Saknar henne överhuvudtaget väldigt mycket. Jag har ännu inte vant mig vid tanken att jag är klanens Äldstemor efter att vår älskade Lillafarmor somnade in två dagar innan min olycka. Livets oförutsägbarhet…

 Men jag har ju såååå mycket i mitt liv och i min tillvaro att glädjas över. Att vara tacksam för. Att känna ödmjukhet inför. Och det gör jag också. Men ibland brister det och jag blir ledsen och gråter. Men sedan kommer nya impulser och känslor och jag lyfter flera steg på livets känslostege. Tack för det.

 Nu ska jag lägga på mer ved i spisen och fylla på mitt vattenglas! Tack för sällskapet vännen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar