torsdag 4 mars 2021

Vansinnesdåd i vår stad


En oerhört tung dag att vakna upp till, denna torsdag den fjärde mars 2021. Har fruktansvärt svårt att förstå det vansinnesdåd som skedde i "vår" lilla stad Vetlanda igår. Varför, varför, varför sker sådant här i vårt land? I vårt Småland? I vår kommun? En utpräglad landsbygdskommun där jag tills nu har känt stor trygghet och tillit till såväl miljöerna som människorna.

Jag är ledsen och känner att något rubbats och förskjutits i min själ och mitt hjärta, i min tilltro till livet och mina medmänniskor.

Tänker med sorg i hjärtat på alla drabbade och allas anhöriga, nära och kära, måtte de kunna luta sig mot varandra och på så vis finna styrka. Jag tänder ett ljus för er!

Var rädda om er alla mina vänner och ta hand om er själva och varandra. Ring era nära och kära och visa er omtanke. Nu måste vi hålla samman och stötta varandra!

Stillsam omfamning

Er tillgivna,

Mickan

2 kommentarer:

  1. Hur kan detta bara hända???!!! Och i lilla
    Vetlanda,men har i för sej hänt en del
    otrevliga saker här innan!!! Har vi inte
    nog med pandemin?? Ja nu får vi vara ännu
    räddare om varann!! Kram /M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte heller. Jag har inte kunnat ta till mig det fullt ut - kanske en överlevdnadsstrategi att ta till sig detta ofattbara, lite i taget? Jag känner mig nästan förvirrad. Men vi MÅSTE bekämpa ondskan genom att försöka frammana goda känslor inuti oss och genom att visa kärlek och omtanke om de omkring oss. Allt gott till dig M! <3

      Radera