torsdag 28 januari 2021

Snöväder

 


Thorsdagsmorgon 06.44

Gomorrhår! Det har snöat i natt. Och mer snö väntas. 

Husfar brygger kaffe. Jag får snällt bara titta på. Ska in till Vårdcentralens Laboratorium och ta massa prover inför ett läkarbesök nästa vecka.

Provernas art kräver att jag kommer fastande, utan att äta och dricka något sedan igår. Då jag inte vet om värktabletter skulle förstöra ”fastandet” så har jag inte vågat ta något smärtlindrande varför min natt var en vaken-natt med värk.

Efter provtagning ska jag vagga vidare till sjukgymnastiken och lära mig nya övningar för att försiktigt träna axlar och armar. Kanske får jag ett nytt gummiband idag med lite mer motstånd än det band jag köpte förra gången.

Känns så där att åka in till vårdcentralen och sätta sig i dessa dagar av andra våg covid men det får bli munskydd och handskar på så känns det i alla fall lite bättre – även om det säkerligen gör en ganska obetydlig skillnad. Men man får försöka göra vad man kan och tro på det man gör.

Nu ska jag lägga in ett par extra vedklabbar i spisen och börja förbereda vår avfärd mot civilisationen och vårdcentralen.

Vi önskar dig en fin Thorsdag men se upp där ute i trafiken, vare sig du kör bil, cyklar, promenerar eller går med rollisen, snö och halka väntar oss alla och det lär bli riktigt busväder. Att kura skymning inomhus i värmen är nog inte fel denna Thorsdag.

Var rädd om dig – och varandra!

Mickan & Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar