söndag 13 januari 2019

Stackars Bengt

Min jättefina tomte Bengt som jag så överraskande och generöst fick i gåva av en då för mig total främling då hon hade hört om att jag var utsatt för hatbrev.

Hon tog kontakt med mig via sociala media och skrev:

"Ge mig din postadress ska jag sända dig en skyddstomte som ska skydda och bevara dig för otäckheter och elaka människor!".

Denna underbara människa, Anne-Marie Palm, gjorde denna tomte till mig och sände mig den med hälsning från henne själv och hennes fina vovve Johannes.

Jag har vårdat och ömt älskat Bengt sedan han kom. Han sitter alltid och dinglar med benen i min närhet. Han är ju en del i familjen och ska inte vara ensam

Förresten, du bara MÅSTE läsa om den dagen Bengt kom till oss! Klicka HÄR

För ett par dagar sedan hände det som inte fick hända.

Hundarna, nja, läs Dagny, fick spatt och spel och hade lyckats hoppa upp och få tag i Bengt. Sedan massakrerade de den stackaren alldeles förfärligt innan jag upptäckte vad som pågick.



Jag började faktiskt gråta när jag såg vad de gjort med lille Bengt.

Hundarna gick slokörade undan och lade sig någonstans där de kände att de var ur vägen för en vred matmor.

Jag tog det hela som ett dåligt omen. Bengt är ju min skyddstomte!!!

Men Husfar, som är utbildad i HLR (Hjärt Lung Räddning) sade åt mig att gaska upp mig och att vi nog skulle återuppleva och få ordning på gamle Bengt igen.


Som så ofta i krimimalsammanhang så återkom den skyldiga till brottsplatsen för att följa utvecklingen...


Nu är Bengt opererad i första omgången och är på rehabilitering innan nästa operation tar vid. Nästa operation blir av mer kostmetisk karaktär.



Säg gärna hej till Bengt och sänd en kryahälsning så blir han glad! Ja, jag med faktiskt!

Puss o Kram från Bengt, Husfar, Husmor och den som åsamkat dramatiken kring lille Bengt... 


3 kommentarer:

  1. Hej och krya på dig Bengt! Vilken tur det finns en " tomtedoktor" i huset. Du kommer att bli bra igen. Puss och Kram tillbaks till Er alla!
    Sivan

    SvaraRadera
  2. Hu,har kriminaliteten nått ända ut till
    Kärr??!! Tur det var av lindrigare art
    och att den skyldige verkar ha veknat!!
    Kram på dej Bengt, krya på dej!!
    Kram till Er andra oxå även till dej lilla
    Dagny!! Ha en bra måndag!!! Monica.

    SvaraRadera
  3. Nämen Bengt, din stackare! Detta var väl ändå onödigt! Tur att du har tillgång till en sådan första klassens toppkirurg! Du är lika fin nu som då! Se till att du får en extra tallrik gröt så att du snabbt blir kry och kan fortsätta med dina hustomtebestyr! Vänliga hälsningar /Elin, Brooklyn, New York

    SvaraRadera