fredag 18 januari 2019

Mycket för Mickan


Vilken omtumlande, spännande, rolig, nervkittlande och låååång dag det varit idag, denna min första dag på introduktionshelg för Fotoutbildning på ett år, halvfart på distans, Sörängens Folkhögskola.

Igår hade jag också en spännande dag med pressträff och efterföljande lunch med kollegor, och vänner i Smålands författarsällskap.

Allt detta skedde nästan inom ett och samma dygn! Detta efter att jag har varit så febrig och förkyld och inte orkat lämna gården, knappt ens huset!

Men nu ikväll tog det stopp. Efter en riktigt intensiv och intressant eftermiddag och kväll, var det dags för praktiska fotoövningar utomhus. Nu! Nästan vid klockan åtta! Du milde. Vid den tiden sover gamla lanttanter som jag.

Dessutom steg febern under kvällen och jag blev både astmatisk och trött. Glömt astmamedicinen hemma typiskt nog. Nåja. Så jag fick snällt lämna WO till min grupp och önska dem all lycka i kvällens övningar som kanske håller på till midnatt. Men jag orkar inte. Jag gör bara inte det.

Kanske för att jag vaknade vid 03.00 i morse. Förväntasfull, ivrig och yster som en barnunge på sin bemärkelsedag. Sedan dess har det varit full fart. Redan 04.30 hade jag bonnafrukosten klar till Husfar, fyr i spisen och full fart i hjärnkontoret.

Nu tar det ut sin rätt.

Jag har dragit mig tillbaka till mitt rum som är jättefint. Stort, rent och fint. flyttat in lite i badrumsskåpet med mina saker. Bäddat sängen med väldoftande och manglade lakan och hängt upp nytvättade handdukar. Tänt ljus i min min medhavda lilla ljusstake - Husfar skakade på huvudet åt mig när jag packade ned ljus och tändstickor men jag förklarade att jag åker ingenstans utan ljus och tändstickor!

Allt detta medan mina kurskamrater springer omkring ute och gör fotoövningar. Så det kan bli. Men nu tackar en tacksam lanttant för sig och kryper spak, men nöjd, ned i sängen för att sova.

Jag förslog för mina kamrater att vi skulle träffas vid femsnåret i morgon och göra uppgifterna - men ingen ville det...

Är sååå trött nu men sååå glad! Tänk att jag vågade söka till den här utbildningen! Och att jag blev antagen - bland 200 sökande!

Tacksam! Glad! Trött!

Puss o Kram!

nytvättade handdukar och manglade lakan låg framlagt då jag kom

Rummet är ljust, rent och fint

Flyttar in lite grann....

Oops, plötsligt blev det bråttom! Jag var sen! 

Hasse håller upprop 
 
Sörängens folkhögskolas rektor Patrik (en fd arbetskamrat till mig) håller tal


Låter bildspråket tala...


Ta en bulle ur påsen! 

Vackert ljusinsläpp och ljusspeglar

Trevande bekantar vi oss med varandra-vi fotonördar



Här står jag! På en folkhögskola! På en kurs! Jag???

Tur jag inte tog mä nårra ägg för att sälja....

Nu har jag bäddat min säng. 

Föreläsningsdags. Igen. 

Fantastiske fotografen och föreläsare Pieter ten Hoopen och goe
inspiratören, fotoläraren och coachen Erik Danielsson

Den erkänt duktige och mångdubbelt prisbelönta fotografen Pieter ten Hoopen

Fotografen, läraren och coachen Niklas Johansson ser rätt fokuserad ut.... Typ...

Den charmiga matsalen på Sörängens Folkhögskola
 


Skolan, mänen och jag... 


Sovdags för gamla tanter!
Övriga elever lever loppan just nu.
Eller rättare sagt, de gör praktiska fotoövningar.
Men det är lite mycket för mickan nu.

GONATT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar