lördag 19 januari 2019

En kursdag i svartvitt

Hej där!



Nu är det kväll och jag har krupit in i mitt rum igen. Låst. Dragit ned rullgardinen. Blivit eremitiska lanttanten igen. Öh, fast jag har kanske varit den eremitiska lanttanten hela dagen, jag har svårt att avgöra sådant.

Jag är behagfullt trött i huvud och kropp men ändå litet upprymd efter fredag och lördag här på introkursen på Fotolinjen på Sörängens folkhögskola.

Våra coacher Erik, Niklas och Hasse gör stordåd gång på gång, För att inte tala om de fantastiska inspirationsföreläsarna. Idag var det Anna Clarén som höll ett långt, inlevelsefullt, ömsint, modigt, utlämnande och ärlilgt föreläsning med sina tillhörande bilder.

Jag njutar av att lyssna, läsa, inspierars och entusiasmeras. Av både coacher, föreläsarr men inte minst deltagare vilka är så väldigt duktiga och kompetenta.

Men nu ska jag vara uppriktig och erkänna att jag ibland känner mig som en katt, en gammkatta där till, bland hermelinerna. För hualigen vad litet jag kan! Jag kan såååå lite om teknik, såååå lite om duktiga internationellt kända fotografer, så litet om olika kameror och så litet om olika genre. Nåväl. Jag har ju sökt mig hit för att försöka lära mig så jag får inte ge upp redan på grund av mina tillkortakommanden.

Idag har det varit fullt ös från morgon till kväll. Jag vaknade som vanligt vid halvfem och undrade hur i all världen jag skulle kunna vänta till klockan åtta innan jag fick frukost. Saknade mitt kök, min vedspis, min themugg och mina djur. Jaja, husfar också. En smula...

Hela dagen har varit bra och pedagogisk upplags. Jag har blivit så inspierarad att jag till och med ska våga mig på att skildra dagens kursdag i svartvitt.

Kom - häng med och glo lite!
Äntligen vaknar dagen och jag känne rmed knorrande mage, taksamhet att snart är det äntligen frukost.
Bara väntat i si så där 3,5 timmar....


Som brukligt är vid kurser är en begiven förlupen lanttant först i matsalen...
Björn hade faktiskt väntat ännu längre än jag på frukost.
Jag tydker nog att man utan alltför stora gissningar kan anna det...


Laddar med energi för att orka dagen


igår var jag så hungig hela dagen
Idag bunkarade jag lite så jag skulle slippa vara hungrig

i morse började vi med genomgång av de foton som deltagarna
gjorde igår kväll medan en gammel bedagad bonntan sov....
kameran på kursen var minst lika många och olika som vi är














Anna Claren , dagens inspirationsföreläsare. Modig Stark. Inkännande, Skicklig.
 Intuitiv. Kärleksfull. Tänkande. Exisltensiell. Äkta. Ärlig.


Fikatajm




Kvällsmat kl 17,

Lite rörig men rolig tipspromenad

Det är väl då ingen som googlefuskar på frågorna??? Nej inte Davi och inte Erik.
Bengan därbota är lurigare...

Bill o Bull. Eller Humle o Dumle

Nu rättar vi varandras tipssvar

Här redovisas hur många poäng de olika lagen hade
En pristigefråga om rang!!!



Å nu har jag dragit mig tillbaka. Eldar ett värmeljus i min ensamhet.
Har ätit upp de mörknande bananhalvorna och melonen.
Men i mrgon hörni - i morgon då ska jag åka hem!!! JIPPI! 



1 kommentar:

  1. Välkommen hem!!! Borta bra men hemma bäst!!
    Kul att få se bilder du tagit i helgen.
    Kram Monica.

    SvaraRadera