lördag 18 februari 2017

LillDräng å ja...

Igår eftermiddag och kväll var vi ensamma hemma, jag och LillDräng eftersom Måfa jobbade.


Men vi hade det så bra, så bra och dessutom är ju valpen Dagny totalt tokkär i barn så LillDräng hade gott sällskap mest hela tiden.

Vovvemamma Mini var givetvis med oss, liksom katten Oscar, som ett slag lade sig mitt på matbordet i korgen med servetter... Hm. Tog bort dem och använde de två översta servetterna som hushållspapper. Buskatt!

Vi lagade också mat. Hade köpt en färsk, stor hel majskyckling som vi helstekte i ugnen. Var tionde minut ungefär, tog vi ut den och penslade den med en sås/marinad.

Den, såsen alltså, bestod av smält smör, honung, citron, salt, svartpeppar och fint hackade jordnötter. Den gav kycklingen en god smak och en fin färg. Till det gjorde vi hederligt gott, lent och fluffigt potatismos.

LillDräng å jag hade en kväll god som någon.

Vi hann gå och lägga oss innan Måfa kom hem. LillDräng i Måfas säng - å jag i min. Och - såklart - ett gäng djur i sängen ...























2 kommentarer:

  1. Den såsen ska jag göra när jag ska steka kyckling till söndagsmiddagen. Det låter så smaskens tycker jag!
    Kram från
    Sivan

    SvaraRadera
  2. hej mickan<3 jag har ögnat igenom flera inlägg härinne hos dig nu...efter en lång paus från det mesta då det har varit en mycket tuff tid i mitt liv... men nu börjar jag komma tillbaka<3 fina fina du..jag förstår att det råder sorg....jag beklagar verkligen...o vill bara ge dig en varm och stärkande kram min vän<3

    SvaraRadera