söndag 13 november 2016

Stundande familjemiddag

Gomorrhår Govänner!



Lördag morgon och hela helgen ligger utsträckt framför oss. En känsla jag uppskattar, känns så hoppfullt på något vis blandat med ilningar av förväntan. Glädje. Men i kroppen vilar också ett lugn. En rofylldhet som gör andningen lugnare.

Jag bär även på en slags målsättning att verkligen ta tillvara på den här helgen ty detta är sista helgen innan jul då jag inte ska ut på jobb, på föreläsningar, signeringar eller författarbesök.

I morgon kommer hela vår fyra generationer stora familj hit och jag ska bjuda på trerätters middag, skriver inte vad jag ska bjuda på ty det är en liten gissningstävling vi har inom familjerna innan vi kommer, att försöka gissa rätterna som det kommer bjudas på.

Det finns så många anledningar för oss att fira! Det är ju Fars dag och sen har vi ju Lowisa och Jockes förlovning! Och, inte minst, kan vill vi fira därför att Farfar och Farmor åter kan vara med oss runt middagsbordet då de, efter omständigheterna, mår hyfsat.

Och i morgon ska allesammans få träffa våra bedårande oemotståndliga valpar Dorthy, Dagny, Doris, Daisy och Dylan.

Livet är gott att leva! Hoppas du känner likaledes!

Randispuss o Mickankram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar