lördag 6 februari 2021

En härlig födelsedag

Husfar gjorde scones till födelsedagsfrukost! 

TACK ALLA
för alla grattishälsningar, tankar, brev, kort, telefonsamtal, påhälsningar mm mm!!!

Jag har haft en underbar födelsedag! 
En födelsedag som innehöll allt man kan önska sig av en födelsedag!


Fick ryggkliare, ett underställ och en fågelholk för mesfåglar

Husfar skottade sig fram till flaggstången och hissade flaggan till min ära!

Liten Ninni kom och sjön och gratulerade med små konstverk

Husfar har börjat förbereda inför lördagens utomhusfödelsedagskalas
Här ska det vara en redig stockabrasa som håller oss någorlunda varma

Jag tog sparken och gick en liten runda. Kärr på lite avstånd

Sparkföret på häradsvägen var inte så  mycket att skryta med
men mig gjorde det inget, jag vågar inte sparka utan håller bara
i sparken som vore det en rollator

Vid Hageberg... Vackert!




Hagelsås ek - socknens finaste ek!!!

Nedför Hagelsåsabacken gällde det att ta det varligt

Hem ljuva hem...

Vägskälet och jordkällaren inunder vintertäcke

flaggan vajar vackert i Kärr

Så kom Posten och tutade - blombud!!!!!!!

Vilken helt helt bedårande blomsterbukett!!!!

Va??? Vilken underbar överraskning och sååååå berörande hälsning
med buketten! Älskade Ninni, Ludwig och Johanna! 
Vad ni är snälla och rara mot mig!


En timmes sparkåkande i februarisolen blev det för Ludwig och Ninni
(och Dagny(






Och så kom min älskade tvillingbror förbi och vi kunde
gratulera varandra på vår födelsedag. 
Han är sju minuter yngre än jag...

Ljuvliga februarisol!

Husfar lurade ut mig på en liten sparktur 

Räkor och skumpa

massor av UNDERBAR post till mig!!! Sååååå glad!!!!



Å så eldade jag i min stumpastake som jag köpt till mig själv!


6 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag det blev för dig ,och vilka fina bilder du tog.sköt om dig och ha det så gott det går Mvh Eva��

    SvaraRadera
  2. Fina bilder i solsken! Ett trevligt utomhuskalas önskar Sivan

    SvaraRadera
  3. Mickan, tack för vi alla fick följa med på rundan och vara med i ditt trevlig kök och kika på dina presenter! Kramar från Gunvor

    SvaraRadera
  4. Här vill jag gärna mara med, i din fina blogg! Kram från Gunvor Å

    SvaraRadera
  5. Roligt att din födelsedag blev så fin.
    Att tvillingbrodern kom, barn och barnbarn,
    vad mer kan begära!!??Sen att du varit ute
    och tagit fina bilder i vackra Nävelsjö i
    ett underbart väder.Vi Februaribarn brukar
    få fint väder,så jag hoppas på det oxå.
    Det var en smart stake du har.hihi!!!
    Ha nu en fin lördag,vi ska åka till kyrkogården i eftermiddag.Kramilikram/M

    SvaraRadera
  6. Grattis !🌹❤🌹Tack för fantastiska vintertider.

    SvaraRadera