lördag 30 augusti 2014

Helhelg med mina böcker!



Hela lördagen och söndagen kommer gå i böckernas och signeringens tecken.

Idag lördag är jag i Sävsjö och står precis bakom Kulturhuset, på föreningsdagen Det Goda Livet. Där har jag en monter med mina böcker och vykort och kommer finnas där mellan klockan 10 - 15. Där finns ett stort utbud och massa aktiviteter, mat, fika och utställningar.

I morgon söndag är jag hela dagen i Nävelsjö Bygdegård där vi i morgon arrangerar Hemvändardag!!! Jag stor med mina böcker och vykort inomhus i Stora salen inne i Nävelsjö Bygdegård. Där finns jag och många andra utställare mellan klockan 10 - 16.
Här sker en massa spännande aktiviteter samtidigt, det är full fart överallt! Vår Enfödde Son är där med goe gamle Grållen förresten.
När det gäller Nävelsjö Hemvändardag så har jag skänkt både böcker och vykort till vinster till det lotteri som anordnas så har du turen på din sida kan du vinna alla mina alster till priset av en liten lott!

VÄL MÖTT om ni vill!

Här är lite tidsschema beträffande NÄVELSJÖ HEMVÄNDARDAG

10.00 Välkomsthälsning, Magnus Persson
10.00-11.00 Tunnbrödsbakning (hembygdsstugan)
10.30-11.30 Vedklyvning
10.30-11.30 Åktur, häst o vagn
11.00-11.30 Oskar Evenholm dikt m.m
12.20-13.00 Hornmusik
13.00-13.40 Smålands Karoliner (hembygdsgården)

Tidvis under dagen:
Torvald Andesson, reseorgel
Lokala musiker i stora salen

Hela dagen:
Mickan Thor säljer o signerar böcker m.m
Hantverkare
Naglarps missionsförsamlings historia
Utställning
Veteranbilar o Traktorer
Kaffe, Mat, Våfflor o Korv
15.00 Guidad visning av Nävelsjö Kyrka
16.00 Avslutningsgudtjänst i Nävelsjö Kyrka, Björn Printz, Amanda Wikstrand m.fl
13.00-17.00 MIN har öppet vid kyrkan
13.00-17.00 Rolf Walström har Nävelsjö Skola öppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar