fredag 29 augusti 2014

HÄLSA hem vid TJUVSLÄPP

Kära vänner. Ibland så blir det inte som man tänkt. Fniss. Skämskudde. Asgarv. Fniss igen. 

Jo, så här är det. 

Jag fick frågan om jag ville föreläsa på den stora Hälsomässa som premiärarrangeras i Vetlanda den 13 september. Uppslutningen har varit förbluffande framgångsrik och utställarna har strömmat till i sådan omfattning att man från styrgruppen tvingas säga nej till de mer senkomna intresseförfrågningarna. 

Man har spännande utställare på flera ställen, både i Njudungsgymnasiets idrottshall, utanför på gräsytorna och i hela den trevliga Gallerian inne på gymnasiet. 

Jag är själv med med en monter dit jag för första gången kommer med mina TRE böcker och vykort!  Jodå, för just dagen, den 13:e september, gör jag ett tjuvsläpp av min tredje bok Mickans Höstliga Hiskeligheter så vill du vara före alla andra så passa på att kom då. 

Officiellt släpps inte boken förrän den 25 -28 september på BOKMÄSSAN i Göteborg men jag vill ju för tusan tillmötesgå alla varma, snälla, intresserade och positiva läsare och vänner som finns här i Småland i allmänhet och på Höglandet i synnerhet! 

Nå, till saken. Jodå, jag tackade ja till att hålla ett föredrag under denna Hälsomässa och hade tänkt kalla det föredraget, som jag brukar, för MUSTIGA MICKANISMER.

Men... 

Men - så gick det någon vecka och jag fick veta vem som skulle hålla föredrag 2 denna dag. Öh... 

Det är ingen mindre än Mårten Nyhlén, ni vet snubben som hjälper överviktiga människor att 
banta, träna, äta bättre och GÅ NER I VIKT i massor i sitt teveprogram Biggest Looser. 

Öh igen... 

Så jag insåg plötsligt att nu var det bara att hälsa hem. 

Punkt. 

Min tröst är att det är en hel timme från det att jag slutat mitt föreläsning tills dess att han börjar sin. Det innebär att jag kanske hinner springa och gömma mig bakom en boktrave. 

Annars lär han hugga mig i flykten och omedelbums värva mig som deltagare till nästa säsong av Biggest Looser. 

Nä, som sagt, det var ju bara att hälsa hem! 

Så därför fick min föreläsning också heta: HÄLSA hem... 

Kanske ses vi??? 

Och glöm inte: ALLT ÄR GRATIS!!!! (Gratis är gott :-))

Kom! Kram! Kom!

Your Biggest Auntie - not looser... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar