onsdag 27 augusti 2014

ESIAS TEGNÈR & HC ANDERSEN

Nu är det snart dags. Kommer ni ihåg mina litterära kattungar som föddes samtidigt som jag släppte min andra bok på Nationaldagen och som därför fick sina namn efter författare?

För någon vecka sedan berättade jag att några av dem kan tänka sig att flytta till ett annat hem där de kommer få bli en ny familjemedlem och varje dag mötas av omsorger, kärlek och kelsjuka händer.

Och nu är det bestämt: ELSA Beskow flyttar nu på tisdag till min vän och företagarkollega Ingrid med Dottir och Vovve i Jönköping.



Lille GÖSTA Knutsson flyttar, också han på tisdag, till min vän och LRF- kollega Anna med sin stora familj i Bankeryd.



SELMA Lagerlöf flyttar till min vän och journalistkollega Patrik och hans goa familj i Lovsjö.



Först ville varken Esias eller HC flytta men nu när både Elsa, Selma och Gösta har fått nya underbara familjer har även Tegnér och Andersen tänkt om och kan tänka sig att flytta om till hem med snälla omtänksamma djurälskande människor.

Så är du intresserad att berika din vardag och ditt liv med en fyrbent Esias Tegnér eller en svansförsedd HC Andersen så får du här lite mer uppgifter samt alldeles nytagna fotografier.

En sådan här rar liten litterär kisse kostar 444 kronor inklusive moms och morrhår.

Vill du veta mer så mejla på mickan.thor@icloud.com eller ring/sms på 0730 510520.


Här ser du först foton på finaste ESIAS Tegnér.
En riktigt gosig myskisse som spinner högt och vällustigt när han blir klappad av varma händer. Han har lite inslag av ljust rött i sin ljusare randning som inte är så tät som HC Andersens. Esias har stora öron och långa morrhår. Jag tror att han blir en ganska lugn kisse.






Här nedanför ser du HC Andersen.

En långsträckt och smäcker katt med tät randning och ser liksom stickelhårig ut i endast grå nyanser. Han har mycket spring i benen, vaken blick och kommer nog bli lite lik Pettsons katt Findus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar