måndag 20 april 2015

Finbesök!




Häromkvällen fick jag i ögonvrån se ett par rejäla ben ute på vägen för att i nästa sekund inse att det var ett helt ekipage som hörde ihop med de där rejäla benen.

Jag slängde slevar och släppte grytorna, bad Husfar snällt att låsa upp hänglåset på kedjan med vilken han håller mig fängslad vid spisen, greppade kameran och rusade ut.

Hann inte få på mig några skor utan rusade rätt ut i strumpefötterna. Insåg också, en smula generad, att jag inte ens fått av mig förklädet...

Men grannarna Petra och Mattias i Hjerkanstorp höll stoiskt en god min och stannade så den där konstiga tanten nere i Kärr kunde få ta några foton.

Så otroligt vackert ekipage - inte sant??? Johannes heter ardennerhästen och ni som kommer på vår Kulturfest här på Nationaldagen kommer träffa Johannes och Petra då!

Men nu vill jag bjuda på dessa bilder! Såååå fina de är, inte sant?





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar