lördag 14 februari 2015

Ont i hjärtat...


Alla hjärtans dag...

Det gör ont i hjärtat idag på Alla hjärtans dag...
Min fina snälla kloka gamla Geta-Greta är död.

Istället för mysdag och pyssel blev det begravning av en mycket kär vän. Hon har bott här så länge jag kan minnas känns det som, Ingen vet  hur gammal hon är. Eller blev.

Nu är hennes dotter ensam. Hon som aldrig varit ensam!

Först dog Tiona och lämnade sin dotter ensam. Hon hade heller aldrig varit själv utan levt intill sin mor i tjugo år. Och nu Geta-Greta som lämnar sin dotter ensam.

Jag släppte in henne till Vipz så får vi se om det kan fungera. Hon är väldigt vilsen.

Nu vilar Geta-Greta uppe vid Gubbalyckorna intill Tiona. Två gamla trotjänare intill varandra.

De fattas mig...

Livets gång. Jag vet. Men det gör i alla fall ont.

Ont i hjärtat på Alla hjärtans dag...

Min fina snälla kloka gamla Geta-Greta är död.


4 kommentarer:

  1. Tomrum blir det efter alla vänner som försvinner, alldeles oavsett hur många ben de går på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant. Så sant... Hjärtekram om dig goa fina Aina!!!

      Radera
  2. Tänk på alla fina minnen. För att få dela lycka med våra fyrbenta vänner måste vi också bära sorgen. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det Ewa... Med både två och fyrbenta... Men, som nån sa, starks sorg är också ett tecken på stark kärlek...

      Radera