söndag 8 februari 2015

En firad Tant!

Tant har gått och fyllt år.

Igen.

Inget sådär att fira men som ni vet vid det här laget så gillar tant ibland att ställa till med gille. Så hon hittar alltid en förevändning för att ställa till med gille. Födelsedag är en sådan. Förevändning alltså... Det är ändå rätt bra härligt att få omge sig med dem man älskar allra mest...

17 personer runt bordet går - med lite vilja... 
Mickans Matglädje. Här river tant färsk pepparrot ned i räkröran som ska vara kvällens förrätt och serveras i höga dry martiniglas. Handskalade räkor givetvis. Godast så!
Dukade bordet redan kvällen innan för att vara säker på att alla skulle få plats.
Saltlagen till tjälknölen, som gjordes på innanlår av älg, står här på effektiv svalning ute i en snödriva.



Till älgköttet gjorde jag en potatisgratäng med kantareller och timjan.







Öppna paketen Måmå!!!!!

Chokladtårta och hallongrädde till dessert. 

Daniels rumpa äger..

Födelsedagstanten och Gottfrid på ordförandeplats. Givetvis... 

Husfar och mågen Jocke på andra sidan..

Tal och sång till tant...


Öppna mer presenter Måmå. Jag kan hjälpa till!!!


Åh, jag fick massa underbara saker!!!

Nästan alltsammans är till köket. Superfina handukar. Nya grytor och kastruller. Förkläden. Ljuslykta. Grytlappar.

Allt detta kommer jag ha glädje av i mitt nya - och redan påbörjade - bokprojekt!

Snart får du veta...

 Och så fick jag en superduperbra ljusramp till min Snöman. Yetin alltså. Ja, min bil! Nu ska här blinkas framöver!

Ja, jag är alldeles euorforisk faktiskt!!!

Vilket firande.

Att så många människor har skänkt mig tankar och ting, hälsningar och rop!

Jag är rent av lite speedad och upprymd efter alla gratulationer och hälsningar jag fått i samband med att jag gick och fyllde 23 år.

Jag kan faseb inte fatta det men över sexhundra människor (600!!!) har skickat hälsningar, sms, mms, vykort, blommor, brev, pm och skrivit på facebookswallen, ringt och kommit hit.

Igår fick jag till och med ett SEMLOGRAM från Lena! Jag visste inte ens att det fanns, men jag fick alltså ett semlogram och på Oscars konditori inne på min favoritaffär Ica Maxi Vetlanda, visade jag upp mitt semlogram och fick helt sonika en semla i present!
Kram på er alla underbara människor.

AJ LÅVV JO ÅL!!!

 Eder Lanttant

1 kommentar:

  1. Du är bara för härlig Mickan. Jag önskar att jag också fått vara med där och fira dig. Ser så mysigt ut!!! Kram. /Stefan

    SvaraRadera