onsdag 11 februari 2015

Första utefrukosten

När solen flödar generöst är det inte bara hönsen som vill ut i solen, nä även jag. Det går helt enkelt inte att låta bli att sätta sig utomhus en stund med morgonkaffet i näven.

Hundar och katter verkar njuta lika mycket och lägger sig intill soldränkta husväggar och farstutrapp för att kisa mot den starka solen och låta pälsen bli smekt av strålarnas värme.

Dagsmejan är påtaglig och droppar högljutt, hastigt, svulstigt ned från tak och hängrännor.

Jag fiskade upp ett par nyvärpta ägg ur ficken som fått ligga där sedan morgonstallet och guppat med under promenaden, satte på en kastrull vatten och kokade de alldeles nyvärpta äggen. Bryggde kaffe och bredde mig en smörgås och gick sedan ut till stolen nedanför farstubron, lade en fleeceväst på den kalla sitsen och satte mig sedan vällustigt och lade upp benen på en stol.

Och med raggisar ännu spåniga efter morgonstallet njöt jag stort av årets första utefrukost!

Livet är gott!








Det ska va gött å leva annars kan de kvitta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar