måndag 23 februari 2015

Getekul Bonnahumor

 Nu har det ju gått några dagar sedan Geta-Greta dog och sen hennes dotter, Miss Filling, blev moderslös. Men vet ni vad, hon har utsett sig en ny moder. Det är ingen mindre än - jag!

Så nu följer hon mig överallt! Är till och med mig och Tasspatrullen på morgonpromenad! Eftersom jag låter henne gå lös i fähuset - och har bakdörren ut i Lutan öppen - så kommer hon upp hit till huset med jämna mellanrum och bräker uppgivet och vill att jag ska komma ut och leka. Då tar jag med mig lite brödbitar - hennes favoritföda - och går ut och pratar med henne en stund. Sen går vi ut i Fähuset tillsammans och jag ger henne hö och morötter - och sen smiter in igen medans hon äter. Men snart är hon här igen... Lilla Miss Filling...

(Namnet kommer sig av att hon ju föddes av en getmamma och därmed var det ju en killing som föddes - men så samtidigt hade jag en fårabagge här och visste inte vem som hade älskat med vem så då skojade vi sa att om det var en mix mellan ett får och en get blir det ju en Filling... Och när en Filling blir stor blir hon ju inte en Get utan en Fet...)

En andra parantes: (Då kan nu ju ana hur det låter i plural och hur det skulle låta om grannarna upprört skulle ropa om de var på rymmen, typ: ”Näääää, nu är Görans Fillingar på vift igen!” och en annan granne skriker tillbaka: ”Nä, dä ä inte Görans Fillingar - det är Mickans Fetter”…

En tredje parantes: (det där sista vågar vi inte ens testa att ropa i singular… )

En fjärde och sista parantes: (Bonnhumor all the way out – jag vet…)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar