söndag 25 januari 2015

Stormkycklingar - trots allt...

Det bidde nårra E(g)onkycklingar. Trots allt... Ja för ni minns väl hur jag berättade om att det hann bli kallt i min äggkläckningsmaskin när stormen Egon drog fram över byn,

Här kan du se, läsa och lyssna på mer om det äventyret!!! MICKANS ÄGGSTRA STRÖM


Det blev inte så  många som kläcktes, en tredjedel ungefär, men jag är glad för det med tanke på omständigheterna med strömavbrottet och kylan...

Så nu finns åtta fjuniga duniga små bollar på min köksbänk och för de som åker förbi ter sig plötsligt köket i Kärr som en bordell för i hela köket lyser ett intensivt rött av värmelampa som bebisarna har!

Och ibland har jag en och annan övervakare utanför buren. Även om det nog är lika klokt att låta katten vakta kycklingarna som att be Johanna och vakta havresäcken...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar