lördag 31 januari 2015

Delikatesser & Kalsonger

En stor händelse!!! En stor stund!

Det smått osannlika hände.

Igen.

Delikatessbilen kom körandens in hit på gårn!!! Smålands Fisk & Skaldjur hade letat sig hit igen.

Första gången det hände var för tre månader sedan. Då var det kväll och vi hade nog tagit afton både Husfar och jag. Han gick omkring i kalsonger och när det knackade på dörren blev han så pass överumplad att han öppnade dörren i ren förvåning - i kallingarna.

Inte nog med det - han gick med ut i delikatessbilen och  handlade - i kalsonger! (det kom Fisk-Anders väl ihåg -  lät  han oss förstå...)

Denna gång blev vi inte lika överrumplade. Tvärtom! För Fisk-Anders sms:ade mig i förväg vilket gjorde att jag ju kunde meddela Bästebror som dök upp med hustru för att också handla när nu denna osannolika händelse tilldrog sig.

Och jodå, Husfar hade rediga långbyxor på sig ovan kallingarna! Såg riktigt civiliserad ut.

Jag handlade hoki, torskrygg, lax och räkor för så mångsiffriga belopp att Husfar fick spasmer i anletsdragen...

Med famnen full av fisk och räkor gick vi in. Sen stod vi, under nogsam övervakning av ett par gula kattögon, och portionerade om de frysta räkorna i småpåsar.

Sen började jag tillreda lite mat med - givetvis - fisk, räkor och några delikatesspotatisar. Runt mig struttade Husfar - i kalsonger.

Han sa malligt:

- Dä få la va nöen måtta på hur länge en måste gå omkring mä långböxera på sej å låssas sum en ä en såndäringa civiliserad mänska...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar