tisdag 21 oktober 2014

Tandagnissel är ett gissel

I flera dagar har jag haft tandvärk. Jag är hysteriskt rädd för tandläkaringrepp så jag värjer mig i det längsta.

Men nu finns nog ingen återvändo. Värken har tilltagit och jag kan inte bita ihop käkarna. Fast det är just det som är problemet - jag pressar ju käkarna så hårt om nätterna att det nog är det som ställt till det. Igen. Tandagnissel är ett gissel...



Så i morgon bitti ska jag sätta mig i tandläkarstolen på Vetlanda Folktandvård. Visserligen är personalen där otroligt snälla och varsamma eftersom de känner till min rädsla men ångesten inför ingrepp på och lagning av tänder går ändå inte över...

Visst är det synd om mig :-) ?

Trynpuss o Tandagnissel från mig o Johanna Nöffe

 

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det går finemang!
    Hälsningar från en som också är rä.. har respekt för tandläkare!
    / Lovisa i Stockholm

    SvaraRadera
  2. Tack! Mickan.
    För din trevliga Blogg. Hittade hit via Facebook.
    Det är inte behagligt med tandläkarbesök. Men man får tender äta med och ett vackerleende. Kan vara värt besväret.

    SvaraRadera