onsdag 22 oktober 2014

Usch!!!

Det gick inte alls bra hos tandläkaren.

Faktiskt tvärtom.

Värsta tänkbara scenario.

Tanden var död och käken inflammerad.

Låg gråtande, skakande och närmast panikslagen i tandläkarstolen i en och en halvtimme innan de lyckades få bort tanden. Om än inte helt och hållet…

Sitter nu helt urlakad och matt med ett blödande hål, trots att det är ihopdraget med flera stygn, i käken där värken tilltar i takt med att bedövningen släpper.




Nu blir det en hästkur av antibiotika med inte mindre än sex penicillintabletter om dagen och sannolikt en del smärtstillande, åtminstone nu initialt.

Usch!!!

Jag är trött, ledsen och en smula chockad. Ett par sådana här skräcktimmar i stolen är oerhört traumatiska om man som jag är väldigt rädd för tandläkareingrepp…

Gessle han må gå och fiska men jag, jag går och vilar…

2 kommentarer:

  1. Det ä inte roligt att dra ut tänner, själv fick ja 4 visdomstänner å lika många hörntänner utdragna förra år't på tre sittningar. Jag har inte ont av att sitta där i stolen men jag upplever inte tannläkarn som nåt glädjeämne i livet direkt.

    SvaraRadera
  2. Men hu! Stackars stackars dig! Jag vet hur tillknycklad, trasig och urren man känner sig efter dylikt tilltag.

    Vila och läk i den takt du behöver.
    Lovisa i Stockholm

    SvaraRadera