fredag 17 oktober 2014

VILKET OFATTBART STÖD!!!

Finaste läsare och alla härliga vänner, digitala som analoga!

Jag är sååååå privilegierad!!! Så omsluten av vänlighet och kärlek! Jag är så tacksam för det!

Om jag nu inte har vågat/velat hämta posten sedan den 9 juni då det första hatbrevet låg i gårdens postlåda så börjar jag försiktigt tänka mig att revidera den inställningen. För nu är det i sanning en FRÖJD att vittja postlådan (även om det inte är jag som gör det utan gårdens husfar).

Bara se här på fotot hörni!!!!!


Vykort. Brev. Presenter. Vin. Blommor. Ännu mer kort och brev. En rökt lax. Champagne. Choklad. Mer kort och brev.

Och då är detta bara i postlådan. Då ska vi inte glömma alla mail, kommentarer, sms, inlägg och andra digitala tillrop som kommit.


Plus telefonsamtal, kramar, axelklappningar, ryggdunk, blickar, tårar, leenden, förfärade upphöjda ögonbryn, huvudskakningar och ännu fler kramar och leenden. Och allt detta på bara några dygn!

Det är ju bara en vecka sedan jag berättade! Jag ryser, gråter, gläds och förbluffas varje dag över all vänlighet och kärlek som ni visar mig.

Tack alla alla alla alla för allt stöd och all uppmuntran, kärlek och kraft ni gett och ger mig. I tanke, handling, vykort, tillrop or whatever!

Ni gör mig varm, mjuk och närmast lycksalig. Jag vågar jag försiktigt tro att det nog ändå kommer något gott ut ur det här ytterst otrevliga "hat-bombandet" som varit. För jag tycker det känns som om vi fått en tankeställare på något vis och att vi är mer benägna att värna och visa omsorg, kärlek och vänskap om varandra - inte hat och elakhet. Och det tycker jag om och jag är övertygad om att det leder till en bättre värld...

Nåväl, ville bara visa min stora tacksamhet för ert stöd och önska er allesammans en helt underbar hösthelg! Lanttantskram!

Ps. Ni som bor i trakterna får mer än gärna komma till Skillingaryds Bibliotek i morgon klockan 14 då jag föreläser och visar foton. Sjunger lite med faktiskt :-). Å så kanske våra digitala kramutbyten istället kan bli te en redig kram... Ds.


3 kommentarer: