fredag 9 mars 2012

Tupp-,nä,Toppmodell på Catwalken





Jaha. Mycket ska man behöva vara med om.

Fnys!

Gå modell!

Va???

Såna fasliga fasoner!

O de ska man behöva förnedra sig till.

Men Husmor är obeveklig.

Hon har nämligen fått veta att en Hönsagubbe en bit nedströms Emån söker en ny avelstupp till sin höneskock.

Och sagda Avelstupp ska du vara jag!

Gulp!

Svälj!

Men Hönsagubben nedströms Emån ville först se mig. Ha nårra foton av mig att visa sina bevingade madammer. O vilka madammer det tydligen ska vara!

Husmor har berättat att några av dem kommer från Bali!

O nårra andra från Sydamerikatt!

Gulp igen!

De låter exotiskt så de förslår må jag säga!!!

Ska jag, en enkelt bastant Bonnatupp lyckas tjusa såna pärlor till höns. Eller va de pärlhöns förresten? Äsch, jag vet inte...

Nåväl, det låter onekligen lockande.

Det får sporrarna att spreta lite. Fjädrarna likaså.

Så okej. Va gör man inte för att tjusa såna pärlor.

Det är bara te att förnedra sig, putsa fjädrarna, blåsa upp sig och ge sig ut på Catwalken.

Här ser ni en Tuppmodell!

Nej, förresten.

Här ser ni en TOPPMODELL!!!

En ToppenTuppmodell!!!






2 kommentarer: