söndag 30 januari 2011

Ettårsjubileum!

Sällskapskatt i ur och skur, här håller jag Husmor sällskap mitt i natten vid datorn eftet att hon väckts ur sömnen av en kringsrykande gläfsande räv.
Tja, va gör man inte för husfridens skull. O husmoderns likaså... Kanske rent av livmoderns...



Good morning folks!

Sällskapskatten här. Det är nämligen jag som får hålla Husmor sällskap om natten när hon inte kan sova.

Nu i natt var det en räv som strök omkring här och skällde och gläfste som väckte henne. Sen kan hon inte somna om igen, den stackars tanten...

Så här spatserar jag lite av och an medan Husmor gör en lång nattlig bloggning om Geta-Greta.

Hon som var så fräck och stod precis utanför fönstret där jag satt och spanade - och där stod hon rätt opp o ner o bara fes! Högt och ljudligt!

Geta-Greta alltså.

Bara så där, rätt upp och ned alltså! Bara för att skrämma iväg alla småfåglarna.

Ni må tro att Husfar var förbajad sen hela dan därför att det var den dan han och Husmor skulle räkna småfåglar och rapportera in till SOF, Sveriges Ornitologiska Förening...

Här var ju knappast en pippi kvar efter att Geta-Greta lättat på trycket och släppt en av sina vedervärdiga rökare.

Nåja, de lär väl komma tillbaka. Fåglarna alltså.

Husmor matar dem så in i bäng! Nu är hon inne på sin sjuttonde tjugofemkilossäck. Alltså hon har redan fodrat upp 425 kilo!!! Plus alla talgbollar och en faslig massa nötter.

Jag säger bara hallååååå??? Är det rimligt? Tänk om en annan hade fått lika mycket käk!

Strunt samma. Det jag ville säga var en helt anann sak.

Jo, jag tänkte egentligen bara hinta om en sak. Auta lite liksom...

Idag är det ett år sedan Husmor startade sin blogg och lade in sitt allra första inlägg.

Ettårsjubileum alltså!!!

Men nu går hon här och muttrar om att hon ska sluta blogga! Idag!!! Hon har fått för sig att det kunde vara en bra tid att sluta.

"Ett år på Gården", mumlar hon någon om.

Men hörni, va tycker ni??? Tycker ni också att hon ska sluta?

Jag vill inte det! Herregud, jag har ju knappast ens fått säga pip här på bloggen än ju! Än mindre mjau!´Bara fått ligga lite i ett servettställ och se söt ut.

Jajaja, jag har fått vara med bara för att jag var ålagd att sitta i fönstret och hålla koll på när Geta-Greta fes.

Men jag har mycket kvar att mjaua om. O så har vi nötskrikan Konrad, han har inte heller fått säga sitt. O så har vi katten Lille Hans. O så ville visst tuppen Douglas ge upp sin (mardrömslika)stämma. O så vill Anki Anka ge replik på Lotta Gås inlägg.

Men jag vet inte. Hon är rätt envis, Husmor, så det är inte säkert jag förmår övertala henne...

Seriöst, cat lovers, vad tycker ni? Är ni också nöjda med "ett år på Gården" eller vill ni ha mer? Om än kanske inte fullt så ofta som innan eftersom Tanten inte är hemma så mycket.

Men ändå...

Oj minsann, nu tror jag snart hon slokar lite, gamla Husmor. Ja, jädrar i mig, nu går hon nog snart o lägger sig en stund.

Pust, så skönt, Då kan jag ju sluta spatsera av och an här för att försöka utgöra ett trevligt sällskap åt tanten så här under helgnatten.

Gonatt Cat Lovers...

hälsar
Sällskapskatten

10 kommentarer:

  1. Klart att du INTE ska lägga ner bloggen!!! Den förgyller många morgonar med härlig och mysig lektyr :) För dej som är så kreativ att blogget ett bra och nyttigt sätt att upptrycka sig :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag stavar fel när jag är trött :) Hoppas att du kan tyda mitt meddelande!

    SvaraRadera
  3. Du få absolut inte sluta.. det är ju en fröjd att läsa dina berättelser, det roligaste på hela veckan på jobbet ju ;)

    Stor Kram
    Annika (Bergatrollet)

    Ps tack för dina kommentarer.

    SvaraRadera
  4. självklart är det helt upp till dig..men jag kan förtälja att jag besöker din blogg varje kväll:-) med andra ord så ger din blogg mig någonting<3 så..såklart vill inte jag heller att du ska sluta! så jag håller mä svärdotera och anonym här ovanför:-)

    kram från en skaraborgs"tant" ;-)

    SvaraRadera
  5. Hallå där Mickan! nu måste jag ta till orda. Inte får du sluta blogga, det är ju höjdpunkten på dagen att få läsa dina roliga berättelser om allt som händer hos er. Nej fortsätt snälla du även om det blir mer sällan. Kram Annelie

    SvaraRadera
  6. Gratulerar på ettårsdagen Mickan! Det har varit ett nöje att följa din blogg. Det är naturligtvis upp till dig om du tycker det är efterhängset att ständigt komma med något nytt. Det förstår jag. Men min värld skulle bli lite fattigare utan din blogg. Du är ju så duktig på det du gör och man vet ju aldrig vart det kan leda... Hoppas du fortsätter.

    SvaraRadera
  7. No, no int sluta blogga. Man blir så gla och varm i själen av både dina texter och bilder. Vi är många som skulle sakna dej om du slutar. Hoppas du fortsätter!! Take care // Pira

    SvaraRadera
  8. Voff! Vackra Klara här!
    Nu måste jag säga ifrån, för om du slutar skriva blir matte ledsen, hon skiner upp o läser högt för oss andra när du skrivit.
    Och jag vill ju gärna ligga i knät o glutta lite på vad som händer på gården där jag föddes... Kolla på mor o far o syrran Blenda... Se om gårdslivet där i Småland liknar gårdslivet här hos mig o Nibbler...
    Ja, det var bara det jag ville säga till söta Husmor.
    Vofs från Klara

    SvaraRadera
  9. Sluta blogga............ Tänk inte ens tanken;-) det är ju dagens höjdpunkt att gå in och läsa samt titta på bilder. Då känner jag mej som jag är på "landet". Vet att "systra mi" m fl håller med!!!

    SvaraRadera
  10. klart du ska fortsätta! kram cissi

    SvaraRadera