onsdag 21 december 2011

Hemkomst till jul...




Igår kväll kom jag hem efter ännu ett långpass på jobbet. Och nu ska jag förhoppningsvis vara ledig inför julen. Sicken lyx!!!

Ju längre hemåt jag kom, ju mer snö hade det fallit. Och när jag väl svängde av den lilla grusvägen för att köra in på vår lagårdsgata fick jag ta sats för att komma genom vallarna. Här hade fallit ett par decimeter porös kritvit nysnö.

Husfar hade skottat upp en liten gång åt mig ändå nereifrån maskinhallen. Mitt hjärta veknade av den ömma gesten. Det måste väl vara julen som gör till och med Husfar så rar...

Hela gården låg mjukt inbäddad och var så välkomnande, så vacker, ja, som ett julkort.

Finare hemkomst till jul kan man knappast få...






2 kommentarer:

  1. Härligt!!!! Till sommaren ska jag ta min familj och åka upp till dig en tur...underbara goa människa! Till det vackraste småland jag har sett! kram!

    SvaraRadera
  2. åhh vad vackra bilder...vinterlandskap är ju så vackert att se<3 vi..vi har det grönt,grönt här..man är ju lite sugen på snö<3 jag vill ju lära ängela att göra snögubbar,snöänglar,slänga sig i snön,hihi..ja..men bara vara fri ute i vinterlandskapet och NJUTA<3 men innan våren senare kommer nalkas så kan vi ju hoppas att det kommer en "snödos" även hit:-) GOD JUL TILL ER mickan<3 hoppas du får en rit`tit mysig helg. varma hälsningar från mig

    SvaraRadera