söndag 30 januari 2011

Geta-Greta har ordet - igen...


Tjingeling roe deerlovers!

De ä jag igen, Geta-Greta!

Jo, jag lovade ju återkomma i det här sammanhanget och berätta vad jag fick syn på då en dag i julatid, och som lockade mina sinnen och smaklökar!


De ä dags att förkasta tesen om "Pavlos hundar"! Ni vet det där berömda exemplet på klassisk betingning som den där vetenskapsmannen Pavlov gjorde.
Nä, nä, allt de där är förlegat!
Nu är det "Husmors rådjur" som gäller, hehe...

Jo, jag fick syn på något rött en bit bort i snön, då ni vet när jag hade, ja, ni minns, då när jag hade... ja, låt oss säga, lättat på trycket.
Kastat vatten.
Tömt blåsan.
Så jag gick dit och... hm.... va har vi här för gott? Jag tror minsann att de ä..

...Husmors goda julaäpplen som ho lagt ut!

Ja jädrar i de. Ibland är det nästan så jag gillar tanten...

Himla goa äpplen faktiskt.

De ä nog av de där som Husmor kallar Johan-äpplen, uppkallade efter en ung man som en gång gav Husmor trädet. När även hon var ung.

Nu är hon bara det sistnämnda med ett T framför...

Mmmmmm, gött med lite variation i kosten!

Ha, där borta kan ni stå och käka ert gamla torra hö, era gamla kritter!

Va?? Taskig? Jag??? Tycker du? Va? Vadå egoistisk??? Nä, de va de värsta!

Opps, förresten, vad är det där borta nu då???
Nä, jag går dit i stället.
Stå här och bli anklagad för än de ena och än de andra...

Yes! Lite gött fågelfrö är aldrig fel. Dä ä ju hampafrön i mä, kanske kan jag sällskapa Rudolf och flyga omkring mä honom lite en stund om jag äter tillräckligt många?
Som sagt, variation i kosten är gott och förnöjer livet. Sannolikt förlänger mä...

Men dä va in i häcklefjäll va mycke fjäderfän här är. Harre guuu, de flaxar ju överallt!

Jag tror jag får pippi! Nä, för tusan, här blir de inget käk om jag inte blir av med de där kanariefåglarna!

Hm, tror bestämt att jag tar till ett av mina favoritknep, de brukar alltid funka, jag lägger helt sonika en liten rökare. Hehe.
En redig Geta-Gretarökare. Å dom går inte av för hackor. Hehehe.

Hehehe, så där ja! Funkar alltid! Lägga en o annan Geta-Gretarökare bara, ja, sen så får man va ifred!

Fy Katten!!!!! Så viiiiidrigt!!!
Husmoooooor! Geta-Greta står här ute och fiiiiser igen. Säg till henne!!!!
Så vedervärdigt! Så okvinnligt! Så ovärdigt!

Gulp! Satt du där katten? De såg inte jag.
Pinsamt!
Penibelt!
Prekärt!
Jag tror faktiskt att jag drar....


Bye bye roe deerlovers

Yours,
Geta-Greta

The one and only...

1 kommentar:

  1. Lika roligt varje gång att läsa vad alla dina djur pysslar med!
    Vilken kamera och vilka bilder! Härligt!

    Marianne i Askeryd

    SvaraRadera