lördag 16 november 2019

Ännu en vaken natt

Mitt i natten. Igen. Ännu en vaknatt. Många tankar är det.

Går ut i kylan på den lilla balkongen och tittar ut över gården. Min lilla, lilla, pyttelilla plats i den stora vida världen. Men det är en bra plats. Här trivs jag. I min hembygd. Rotad här. Trivs i myllan. 

Har just återupptäckt kamerans (och min egen) förmåga att fotografera med långa slutartider. Här är ett av resultaten.


Uppe i skrivkammaren ligger Freddie och sover med en Freddiedyrkande Dagny intill. I sovkammaren ligger Husfar och sover med en Husfarsdyrkande Mini intill.

I köket sitter jag. Och dyrkar min vedspis och mina mönne stearinljus.



Spelar musik på låg volym, en Spotifyliista som heter Rofylld. Den är fin. Är just ganska rofylld. Har en mjuk filt över axlarna, en rejäl nattsärk och raggsockar. En kopp hett the. Det går ingen nöd på mig med andra ord.

Månen är full. Jag tror att John Blund också supit till det och är full och att det är därför han inte kan flaxa omkring till hispiga lanttanter och strö sitt magiska sömnpulver.



Jag hoppas att ni sover gott alla ni därute. Förhoppningsvis gör jag det själv också om en stund.

Puss och Kram!
Mickan

2 kommentarer:

  1. Fina bilder som du tar, mitt i natten. Hoppas att du kunde somna om. Kram Sivan!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du uppskattar mina bilder Sivan - att veta det inpirerar mig att fortsätta fota och berätta :-) Glad advent!

    SvaraRadera