fredag 8 november 2019

Skogens hemligheter


Ljudlöst tassar katter och hundar fram över mossmarker och vattenspeglar. Skogen är tyst. 

Vad har dessa stenblock sett och upplevt genom tusentals år? Det får vi aldrig veta. Gammelskogen kommer förbli gåtfull för oss. Ruvandes på sina egna hemligheter.

Vi företar oss en stilla morgonvandring i gammelskogen med mossbelupen mark och trädstammar försedda med grenverk som varsamt silar den nyfödda novemberdagens ljus så att en närmast trolsk stämning lägrar sig över skogen.

Jag tar till mig allt jag ser, doftar och känner. Fyller på i mina inre energidepåer.

Erhåller samtidigt en behövlig vilsamhet och ett slags besynnerlig rofylldhet åt själ och sinnen.

Med denna lilla betraktelse vill jag önska er allesammans en fin och harmonisk novemberhelg. Ta vara på stunderna och på varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar