fredag 8 december 2017

Farmor - en ängel

När jag fick min prins, alltså lelle Husfar, fick jag inte bara världens bästa karl. Jag fick även världens bästa svärmor.

Se här vad hon begåvat oss med!!!

Farmor är en ÄNGEL!





Lussekatter, julbröd, kavring, Ingridlimpa och de spröda underbara julkexen. Farmor har inte bara bakat dem med lika delar bestämdhet som omsorg i nävarna, hon har även förpackat och frusit alltsammans. Bara för oss att lägga ned i frysar och stoppa in i skafferi.

Är hon inte fantastisk, klanens farmor?

En ängel, som sagt...







Till saken hör att hon orkat, velat, bemödat sig, varit storsint och generös nog att år efter år baka och fixa åt och med sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn!

Dessa bakfoton är från det sista kapitlet i min bok Mickans BakGlädje där farmor delar med sig av sina bästa julrecept på bröd och kakor.

Hur lyckligt lottade är vi inte som har det så väl förspänt att få äkta, gott, sunt och hembakat bröd direkt hem i frysen att njuta av närhelst man vill under julhelgerna.

Klanens farmor har ett hjärta av guld.

Tack farmor för allt det fina goda julbrödet! Känns helt fantastiskt att plötsligt finns nu hembakat advents och julebröd i frysen - fastän jag själv ligger sjuk och pinsamt overksam ett par trappor upp.

Julen är räddad!

Farmor är en ÄNGEL!


2 kommentarer:

  1. Vilken goo.... svärmor du har!!Brukar titta på bilderna i bakboken, såå... fina!! Hoppas du mår bättre och kan njuta av det goda ni fått!!
    Ha en fin lördag!! Kram från Sjunnen.

    SvaraRadera
  2. Det finns så mycket äkta kärlek och omtanke i eran familj vilket många andra saknar. När jag läser din blogg där du förmedlar denna värme så fint så värmer det även mitt hjärta. Tack!
    Jag önskar er alla en fridsam jul, både två och fyrbenta varelser.

    SvaraRadera