måndag 16 januari 2017

Oro & Okoncentration

Kass dag. Får inget vettigt ur händerna. Okoncentrerad. Ofokuserad.

Jag hade ambitioner för dagen, det hade jag. Jag hade ambitioner för framtiden, det hade jag. Jag hade goda föresatser. Ansåg mig redo. Trodde jag.

Idag skulle jag ta tag i saker och ting. Få saker gjorda. Slutföra vissa saker och starta igång andra.

Pyttsan heller. Det blir inte något av något och jag blir så trött på mig själv. Som inte kommer igång. Som är så okoncentrerad. Som gång på gång släpper skärmen med blicken för att istället låta den vandra ut genom fönstret, blicken alltså, för att landa på de mönne fåglarna vilka jag ju matar med stor frenesi och som inte bara äter upp maten utan även plånbokens innehåll.



Och när jag mötte den här domherrens blick hajade jag till! Han har visst suttit där ett tag och glott på den okoncentrerade särringen som går omkring där inne i stugan utan att få nåt vettigt ur händerna. 

Öh - han inte ser så särdeles imponerad ut, tvärtom…  

Nåja.  

Snart, om bara nån timme, ska vi ringa till avdelningen på Linköpings Universitetssjukhus, där barnens Farmor ligger, för att höra hur dagens omfattande operation har gått. Stackars lilla farmor …

2 kommentarer:

  1. Du ska inte vara så sträng mot dig själv idag. Det är jobbigt när någon som står en nära, ligger på sjukhus och opereras. Hoppas det går bra för lilla farmor.
    Kram från Sivan

    SvaraRadera
  2. Du har rätt Sivan. Vet du, jag var helt slut igår kväll. Så jag la mig tidigt. Det var väldigt skönt faktiskt. PUSS PÅ DIG VÄNNEN!

    SvaraRadera