torsdag 1 december 2016

Adventskalendersbryderier

Tänt va´re här! 

Fick idag äran att tända datumljuset. Inte en adventstid utan ett sådant.



Morgonreveljen blev litet annorlunda idag ty idag har valparna lyckats ta sig uppför trappan ändå upp till övervåningen och in till sovkammaren där en trind matmor ligger och snarkar istället för att vara nerepå och busa med valparna, sicken fräckhet att ligga där va?

Men si, det ändrades kvickt och nu är hon sedan länge nere i köket hos de små. Vedspisen är tänd och en mängd stearinljus likaså. Roade mig lite med att räkna antalet tända ljus här på morgonen, det är 17 stycken – inklusive datumljuset. Fniss…  

Inga ellampor, bara stearinljus. Så vill jag starta dagen, de gånger jag kan få förmånen och tiden att göra det. Idag är en sådan dag.

Har tillbringat en stor stund i förvirring! Förvirring på grund av synnerligen värdsliga problem, jag kunde inte hitta sändningstiden för ADVENTSKALENDERN! Sökte hit och dit, på tablåer och google och blev ändå inte klok. Fick det till att det bara sänds på Barnkanalen vilket fick mig att tänka att sakernas tillstånd är satta ur spel. Du milde!

Till slut tassade jag ut till postlådan, där jag till min förvåning insåg att jag inte varit på tre dagar, och hämtade tre tidningar (vad säger detta om mig och min tillvaro, tänkte jag stillsamt men slog genast bort det) och si, nu bringades klarhet i min stora förvirring och jag blev nöjd med att allt är ”som det ska” – adventskalendern sänd 07,15 på SVT 1. Phu – sicken lättnad!  

Igår hade ju ”Anders” namnsdag och jag hade förberett lite överraskningsmys till Husfar som heter Anders i andra namn. Men hörni – jag kunde inte avgöra om det braskade eller slaskade? Ni vet väl uttrycket ”Anders slaskar, julen braskar” som betyder att vädret på Andersdagen är det motsatta mot vad vädret vid jul blir. Hur var det hos dig, brask eller slask?

Idag mycket pappersarbete på agendan innan det framåt eftermiddagen blir till att ånyo lämna gården för boksignering på Kontorsspecial i Vetlanda. Där är jag, tillsammans med andra trevliga sidoarrangemang och erbjudanden, mellan klockan 16 – 19 om du vill investera i Julklappar i form av njutbart illustert färgstarkt humoristiskt blädder.

Men – allra först ska Adventskalendern skådas minsann!

Önskar er alla en underbar första decemberdag!

Puss o Kram

Tant   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar