söndag 4 september 2016

"Hönefoder å vin"

Igår samlades hela familjen till fest i kräftans och kärlekens tecken.



Festen var även ämnad firandet och högtidlighållandet av Husfars och Hurmors PÄRLBRÖLLOP som infaller på tisdag.

Vi fick ett presentkort på en resebyrå i gåva. Detta presentkort överlämnades med orden:

"Vi hade först tänkt ge er pengarna men vi insåg att det inte funkar för då köper ni bara hönefor å vin för pengarna..."

Hahaha - inte kan det väl stämma???

Hursomhelst, en riktigt mysig kväll hade vi tillsammans i varm och kärleksfull gemenskap - det där om "hönefor å vin" till trots...

Vi började ute i trädgården i glödande sensommarsol med champagne och smördegspuffar, en med kantareller och västerbottenost och en annan med babyspenat, chevré, alspånsrökt bacon som beströddes med svarta sesamfrön.

Efter det bjöds till bords med stor pajbuffé och massa grönsakssticks.

SEN VAR DET DAGS FÖR KRÄFTOR!!! Älskar när mina barn är med på fest för de är lika glada som jag i att sjunga snapsvisor och de kan, givetvis, alla snapsvisor som jag gillar. Så igår var det tryck i sången vill jag lova.

Nu var det ju så att vi sjöng typ fem snapsvisor till varje snaps för att det är så kul.

Här bjuder vi på några glimtar!


















Gästerna har gått hem, vi har städat och endast kräftmånen lyser...
Ha en fortsatt skön helg!

Puss & Kram,
Mickan & Göran


2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att det är så mysigt att äta kräftor med barnen. Det ska vi göra nästa helg.
    Puss&Kram till er!
    / Sivan

    SvaraRadera
  2. Önskar dig och de dina en riktigt härlig kräftfest Sivan!!!
    Puss o Kram tillbaka!

    SvaraRadera