lördag 7 mars 2015

Jag klarade det!

Kära läsare!!!

Ber att få meddela att jag är vid gott mod och gott humör. Här ser ni mig precis innan då jag står på rummet och tar en peppselfie medan jag mumlar "jag kan, jag kan, jag kan, jag kan, jag kan...." varvat med "jag klarar det, jag klarar det, jag klarar det, jag klarar det..."


Och si! Jag gjorde det! Jag klarade det! Jag kunde! Jag kunde!

Allt gick bra på Högskolan i Jönköping när ett par hundra kvinnor samlades och manifesterade firandet av Internationella Kvinnodagen.


Det kom överraskande många till min föreläsning och jag är otroligt glad för det. Fantastiskt helt enkelt! Att jag kan locka liksom. Man fattar inte det! Man gör helt enkelt inte det!


Och jag fick massor av stöd, support och uppmuntran, fick även en bra diskussion om vad man kan göra för att förebygga att kvinnor som kliver fram och tar plats straffas för det och utsätts för olika former förtryck, hat och hot. Snart hoppas jag kunna presentera ett konkret initiativ...

Här hittar du en liten film på bara ett par minuter, kolla gärna! FILM

Ha en fortsatt fin helg alla govänner!

Eder Lanttant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar