lördag 7 mars 2015

FärgstarkaFruntimmersFörebilder

Igår när jag kom hem låg ett intressant paket ovanpå vedspisen och väntade på mig. Nej då, ingen eld i vedspisen så att det hade kunnat bli som för stackars Jenny Strömstedt på Nyhetsmorgon, se här!!! BRAND I DIREKTSÄNDNING!

När jag såg att paketet var från Gudrun Sjödén blev jag ännu mer glad och förväntansfull. Nyfiken!!! För nu var det inte några kläder som jag hade köpt via hennes förnämliga webshop utan det var ett paket som kom som en överaskning. Jag visste inte alls vad det innehöll!

Jag fullkomligt kastade mig över det och slet upp det. Först ramlar en vacker sjal ut (ja, jag vet, jag har typ femtio stycken men... älskar man sjalar så gör man...)
och sedan kom några andra saker men det roligaste av allt var det handskrivna kuvertet som innehöll ett gåvokort och en fin hälsning som säger "Mickan - Gudrun gillar dig".



Och så stod det att man var så glad över att jag är en AMBASSADÖR för Gudrun Sjödén design - vilket jag ju är med både stolthet, glädje och iver, eller hur?



Och så fick jag en egen liten skylt som jag kan stolt kan bära, fastsatt längst ut på hyllan...



Sen berättade hon om en tävling! En tävling om ÅRETS FÄRGSTARKASTE KVINNA!!!

Och nu vill jag berätta om den för dig!!!

Gudrun Sjödén tycker att det behövs fler färgstarka kvinnliga förebilder i världen – och därför drar de igång tävlingen ÅRETS FÄRGSTARKASTE KVINNA!

Så här funkar det:

Varje månad kan du lämna in förslag på FÄRGSTARKA KVINNOR tema KULTUR på Gudrun Sjödens Facebooksida.



Så här skriver Gudrun Sjöden:

Du kan nominera dig själv, din kompis som gör dokumentärfilm eller drejar, eller varför inte din favoritkonstnärinna? Av alla förslag väljer vi per månad ut tio som läggs ut för omröstning på Facebook. Den kandidat som får mest röster blir Månadens FÄRGSTARKA KVINNA. 

Är du en av de lyckliga som har nominerat en av de tio får du ett Gudrun-presentkort värt 1000 kr. Självklart kan du föreslå hur många kvinnor du vill, men glöm inte att fråga personen du frågar om lov, innan du nominerar henne. 

Tävlingen kommer att avslutas med en GRANDE FINALE i Stockholm våren 2016, där Gudrun kommer att utse ÅRETS FÄRGSTARKASTE KVINNA, som vinner ett stipendium på 25 000 kr. 

Nu i mars kan du bara nominera fram till den 15 mars, så det är lika bra att sätta igång med en gång, eller hur? HÄR KAN MAN NOMINERA!

Spännande, eller hur? Tycker du också att det behövs fler färgstarka kvinnliga förebilder i världen - och ha en chans att vinna 1000 kronor?

Då säger jag bara; NOMINERA MERA!!!



Kramar och Leenden,
Er Mickan - rysligt stolt ambassadör för GS Design...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar