måndag 5 januari 2015

Jag - en ÄGGOIST!

Husfar o jag blev lite osams igår. Igen. Han muttrade och morrade över allt ståhej som råder kring min nya äggkläckningsmaskin som kom till huset bara för att jag budade på - och vann - en äggauktion på nätet.

Jaha, tänkte jag när jag vann de vackra äggen av alla de färger och former, jag vågar inte lita på min förra äggkläckningsmaskin då jag haft katastrofalt dåliga resultat i den under fjolåret.

Så jag fann en FANTASTISK butik på nätet, en DRÖM för alla Hönekäringar, Lantbutiken.se, och där blev jag kär i en äggkläckningsmaskin!

När jag ändå budat på lite ägg på nätet så fick en annan trevlig hönekäring i grannsockna syn på det och skrev så himla rart till mig:

- "Du undrar väl varför ett vilt främmande fruntimmer skriver till dig, men jag såg att du vunnit en äggauktion så jag tänkte att du kanske ville ha full maskin så du kan få ett tjog spännande ägg av mig".

- Du milde, sådan generös hönekäring, tänkte jag, satte mig i Snömannen och for till nämnda hönekäring och fick med mig femton fina ägg i de mest illustra färger.


Dan efter kom maskinen och nu är hela cirkusen igång. Till min hjälp att passa äggen har jag Bengt! Förstås! Han är fantastisk och har koll på både kläck och kluck.
Men som sagt, igår var han lite anlessen gubben och satt väl och retade upp sig på mig där jag gick omkring och skrockade runt äggen. Pratade lite med dem, höll upp en och en varsamt i handen, höll upp dem framför Bengt och så pratade jag och Bengt en stund om vem som kunde tänkas vara inne i ägget och lite så där... Inget konstigt alls, tyckte varken Bengt eller jag. 

Då reste sig Husfar från köksbordet, kastade blängsylta på mig och fräste: - Du har ju för bövelen blevet en jädra ÄGGOIST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar