onsdag 31 december 2014

Ett år har gått...



Med några glimtar från den kyliga morgon som rådde häromdagen med vintervitt och bisterkallt landskap som fick andedräkten att stå som bolmande skorstenar runt både mig och djuren, vill jag tacka dej för att du följt med mig på denna vådliga resa som 2014 inneburit. 

Året inleddes i förtvivlan, jag arbetade som en galning och gjorde två mans arbete i Långtbortistan men möttes av sådan obegriplig hänsynslöshet att jag blev lika förvirrad som förtvivlad. Till slut ledde detta till mitt beslut att säga upp mig då jag inte såg någon annan utväg. 

Beslutet visade sig ganska snart vara ett korrekt beslut - även om det var både smärtsamt och vemodigt. 

En ny livsresa tog sin början och året som följde blev bland de mest händelserika i mitt liv. 

Året som gått har varit otroligt rikt på händelser och upplevelser - om än påvert vad inkomster anbelangar. Men allt är inte pengar! Jag har följt mitt hjärtas röst och jag följer det ännu. Det är en rikedom i sig! 

Jag har också fått jobba hårt med mig själv att förlåta och förmildra oförätter som begåtts och jag försöker vara mild och ödmjuk i mitt sinne och tänka att omständigheter ju faktiskt kan utvecklas till saker som kanske ingen egentligen hade uppsåtet att skapa. Förhoppningsvis... 

Jag vinnlägger mig om att tänka positivt och kärleksfullt och förlåtande för jag vill absolut inte bära på onödiga negationer utan tvärtom, jag vill gärna se, fånga och förmedla positiva saker, Kärlek. Glädje. Fina ting och tankar. Åh, tack och lov finns det i mängd omkring oss - det gäller bara att se det. 

Ja, jag kan nog sammanfatta det gångna året som omtumlande. 

Med många motstridiga känslor.  

Gråt och Skratt. 
Sorg och Glädje. 
Tillkortakommanden och Framgångar.
Hat och Kärlek.
Förtvivlan och Förhoppningar.
Ovänskap och vänskap.
Iver, tilltro, och hårt, hårt arbete.

Detta var mitt år!!! 

NYÅRSPUSS PÅ DIG!!!!! 
Jag ser fram emot det nya året med spänd förväntan men även med viss oro... För vad vet man... 

Men nu ser vi framåt och satsar för ett nytt fint år tillsammans - för du fortsätter väl hänga med mig ibland? 

Nu vill jag sända dig min; 

Kärlek
Respekt
Beundran
Tacksamhet
Glädje

Tack för ett omvälvande 2014 i ditt sällskap!

Kom! Nu tar vi en tur i hagen med yster och lyster tillsammans med Vipz och Tionetta!

Puss, Kram, Gnägg o Frust!

Mickan & Co på gårn... 

























2 kommentarer:

  1. Åh vad fina dom är tillsammans! önskar er ett gott slut och ett gott nytt! kramar från oss alla till er alla!

    SvaraRadera
  2. hej vännen <3
    åhh vilka härliga bilder på tionetta å lilla vipzen <3 å va han springer å skuttar lilleman *hihi* <3
    varm kram om dig fina du<3

    SvaraRadera