torsdag 8 januari 2015

Fjäderboor o Gåsapågar

Liiiiiiite porlar det i utflödet från Lyckopölen ned till Neredammen och det är ankorna inte sena att söka sig till. Vattnet alltså. 

Vanja står tappert på isen och väntar på droppar som faller... 

Äsch, vi ger upp. Ge oss vatten utanför stallet istället mor!

Nu ansluter sig Gåskarlen till övriga fjäderboor! 

Längst till vänster står Vanja, en myskanka, sen längst bak står Pälle, en Kejsaranka, Närmast kameran står Anders och bakom honom Annie, de är båda två av rasen Svensk Gul Anka

Snyggaste Kejsarankan i häradet! 

Oops. Ja men du är ju snyggaste gåsen ju Gåzart! 

Mellan Anders och Gåzart pågår ständig maktkamp om vem som är herre på täppan bland gårdens alla fjäderboor.

Vi kan väl sola oss en stund här? 

Nja, Vanja är otolig och vill vidare.

Kolla på mig nu matmor! Kolla här, nu står jag här med vacker hals och huvud! 

Å kolla nu - nu har jag tappat huvudet! 

Å nu har jag ett huvud igen!!! Är jag inte rolig??? En riktig trollkarl ä va ja ä!!! 


2 kommentarer:

  1. Hihi ja du ä ju för rolig min vän. Jag skrattar gott här som vanligt ;-) många kramar från anna i mariestad ängela hälsar här oxå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej AnnaPanna!!! Jag tänkte just på dig idag!!! Undrade lite vart "du tatt väjen". Så fanns du ju här!!! Härligt! Kramar till både dej och Ängela!

      Radera