torsdag 16 oktober 2014

Nu är det ALLVAR!

Idag ska jag för första gången, i en av mina inspirationsföreläsningar, visa bilder och prata om det som hänt. Om hatet som visats mig - men också kärleken och stödet som visats mig!

Jag är på väg till Sjötorp, norr om Mariestad, där jag ikväll ska föreläsa.

Men först ska jag vara Skövde där jag ska vara med direkt från studion vid när Sveriges Radio Skaraborg sänder P4 Direkt Skaraborg klockan 15.00, för att prata om detta.

Jag har nu på morgonen suttit och jobbat med nya delar i min PowerPointsserie. Delar och foton jag helst hade sluppit ha där - jag brukar ju mest sprida inspiration, glädje, kärlek och bjuda på skratt men även eftertanke och reflektion.

Ikväll blir det även en hel del allvar. Om hat och hot. Om förtryck och kränkningar. Om förnedring och förminskning.

Men jag kommer sluta med att visa och tala om Kärlek, Värme, Mjukhet och Trygghet.

Och allra sist kommer jag sjunga min egna sång "Allvarsstund med barnen" i kombination med ett alldeles pinfärskt bildspel därtill!

Men först efter att jag visat detta. Denna nya beklagansvärda del i mina föreläsningar :-(

Men Ni har gett mig kraft och jag kommer berätta om att stödet, uppmuntringarna, uppmaningarna, kärleken, värmen och omsorgerna från alla er - är det som gör att jag vågar berätta om detta.

För vi kommer inte tolerera sånt här - eller hur?

Jag ger mig aldrig , som min vän Cathrine Fundin sjunger, Hon, liksom jag, är kärlekens krigare...

Lyssna här på Cathrine Fundins fina och mycket tänkvärda låt medan du tittar på bilderna....  Cathrine Fundin - Kärlekens Krigare







Är så tacksam för all värme ni ger mig - om ni bara visste...

Lyssna igen!!!! 

2 kommentarer:

  1. men tosan då :-) vart du i sjötorp i tisdags?..om jag visste det så skulle jag åkt till sjötorp direkt juh! jag bor ju i självaste mariestad å har bara en halvtimme till sjötorp härifrån mariestad. dä va tosan dä da. varm kram <3

    SvaraRadera
  2. Å jag sov ju över i Mariestad ju!!!!!! Men Anna....

    SvaraRadera