tisdag 14 oktober 2014

Mer kärlek åt alla!

Gomorron vänner!

Fast oktober fört med sig hösten in över nejden och det med besked, kan fina höstdagar också bjuda på solsken och bad i Lyckopölen för både folk och fä!


Grilla en korv till lunch i gårdens utebrasa och ta mormors vindruvor till dessert.



Denna veckan har jag tre inspirationsföreläsningar bokade.

Just idag ska jag hålla föreläsning här på hemmaplan. I Vetlanda.

Och för första gången ska jag visa en bild på hatbreven.



Jag har aldrig gjort det innan men nu, när det är på hemmaplan, så är det nog svårt att undvika efter uppmärksamheten i media.

Men jag ska också göra något annat för första gången! Något mycket mer konstruktivt och positivt!!!

Jag ska sjunga en av mina egna sånger tillsammans med ett bildspel sammansatt av egna foton!

Detta har jag jobbat med nu ett par dagar så det ska bli så spännande att se hur det tas emot.



Tyvärr kan jag inte visa det här i min blogg ty det är många foton och ganska lång text. Men någon gång är jag kanske och inspirationsföreläser i din by - då lovar jag sjunga sången "Allvarsstund med barnen" och visa de många fotografierna som går i bakgrunden för att förstärka budskapet om att värna vår jord, vårt landskap, vår landsbygd - och varandra!!!

Så då gör vi väl det va? Försöker värna om varandra!?

Ropen skalla: Mer Kärlek åt Alla!




2 kommentarer:

  1. Hej Mickan,
    visste du att det gå odla Kiwi i Nävelsjö?
    Förra år fick jag bara 7 frukter men i år var det mer än 30 frukter. Som tur nå inte pojken alla kiwi så vi ha vilka kvar för provsmakning.
    Det tar minst 4 år innan den bär frukt första gången och är lite känslig mot frost iMaj/Juni. Men i Oktober blir frukterna jätte goda.
    Hälsningar
    Ernst John

    SvaraRadera
  2. ...kan Du tänka dig att översätta dina böka även på Tyska, Hollänska eller Franska? Det vore fina böcker som kunde vara bra och hjärtliga present som samtidig representera andan i regionen.
    Många hälsningar
    Ernst

    SvaraRadera