lördag 3 maj 2014

Floden Ills broar...

Här sitter jag fortfarande bak mörkläggningsgardinen och gör vid de sista punkterna inför min föreläsning och workshops som jag ska hålla i ett EU-sammanhang i Strassbourg på tisdag.

Detta innebär, ve o fasa, att jag måste lämna gården i morgon. Och inte bara det. Jag måste lämna både byn, socknen, häradet, kommunen, länet, landet, skandinavien och norden... Hua!  

Så kanske gör ni bäst i att hålla både tummar och tår så att just den här förvirrade lanttanten inte förirrar sig in i obskyra kvarter och laglösa gränder när hon vimsar omkring i Stora Staden. 

O håll en och annan klöv så hon inte ramlar i vattnet nånstans i floden Ill då hon snubblar fram över dess broar på sin långa promenadväg bort till place Saint-Etienne. 

Det lär bli Vårliga Vådligheter i Strassbourg med andra ord...



Ja du milde. Vi får hoppas på både skyddsänglar och Guds försyn...

Annars blir det ju för bövelen ingen medalj nästa vecka! 

Här kan du förresten läsa Smålands-Tidningens reportage som just nu toppar sajterna:  Mickans Medalj

Grisgrym Trynpuss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar